کد خبر: ۱۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کمیته ملی ضدتروریست روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که مأموران پلیس و اطلاعاتی این کشور در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، کمیته ملی ضدتروریست روسیه روز سه‌شنبه بعد از بر‌گزاری نشست مشترک با «مرکز بحران فدرال» روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مأموران پلیس و اطلاعاتی این کشور در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند.

به نوشته خبر‌گزاری روسی «تاس»، بر اساس این بیانیه «الکساندر بورتنیکف»، مدیر خدمات امنیت فدرال روسیه که ریاست نشست فوق را بر عهده داشت گفت: «نهادهای اجرای قانون (پلیس) روسیه با اقدامات هماهنگ‌شده، از وقوع ۶۱ مورد جرائم تروریستی از جمله ۴۱ حمله تروریستی جلوگیری به عمل آورده‌اند.»

این در حالی است بر اساس نوشته خبر‌گزاری تاس حدود ۴۹ نفر از این نیرو‌ها از جمله هشت تن از رهبران آنان در جریان عملیات ضدتروریستی در سال ۲۰۲۰ کشته شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه اوایل آبان ماه گفته بود که اطلاعات دریافتی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا چند بار به روسیه در جلوگیری از حملات تروریستی کمک کرده است.

پوتین همچنین گفته بود که همکاری میان روسیه و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا با وجود تناقضات متعدد در بسیاری از زمینه‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار