کد خبر: ۱۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
بازار سرمایه امروز هم پرنوسان بود و کاهش شاخص کل و در مقابل افزایش شاخص کل با معیار هم‌وزن حاکی از آن است که سهام‌داران شرکت‌های کوچک‌تر امروز سود بیشتری کردند.

سهام‌داران کدام شرکت‌های بورسی بیشتر سود کردند؟

بازار سرمایه امروز هم پرنوسان بود و کاهش شاخص کل و در مقابل افزایش شاخص کل با معیار هم‌وزن حاکی از آن است که سهام‌داران شرکت‌های کوچک‌تر امروز سود بیشتری کردند.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۱۲۲۴ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحد را ثبت کرد. این درحالی است که شاخص کل با معیار هم‌وزن ۶۶۱۰ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۵۱ هزار و سه واحد رسید.

در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۸ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال انجام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل مخابرات ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، تولید نیروی برق آبادان، صنعتی زر ماکارون، بانک تجارت، ایران خودرو و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۰۵ واحد افزایش یافت و به ۱۹ هزار و ۴۳۱ واحد رسید.

در این بازار یک میلیون معامله انجام شد که ۱۲۵ هزار و ۸۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی مارون و پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه گذاری صبا تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، برق و انرژی پیوند گستر پارس، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، مجتمع صنایع لاستیک یزد، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک، پتروشیمی ارومیه و توسعه مسیر برق گیلان نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار