کد خبر: ۱۴۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

نگاه حمایتی بانک پارسیان به توسعه بخش بهداشت و درمانعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت : مشارکت بانک پارسیان در ساخت داروهای سرطانی و سلول های بنیادی، ایجاد صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت و مشارکت در طرح تجهیز مرکز آلزایمر کشور، نشان از جایگاه ویژه حمایتی این بانک در حوزه بهداشت و درمان کشور دارد.

افزایش همه گیری ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع پاندمی شرایط ویژه ای را در بخش بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده است. از افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی گرفته تا سرمایه گذاری در حوزه ساخت دارو و واکسن بیشتر از هر زمانی ضروری به نظر می رسد . بانک ها یکی از نهادهای اقتصادی است که به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان در توسعه این بخش می توانند بسیار موثر واقع شوند.

ملک فاضلی با بیان اینکه بانک ها در همه جای دنیا اثرگذارترین بخش در مسیر توسعه پایدار هستند، ادامه داد: حمایت نظام پولی و مالی از تولید چه در بخش دارو، تجهیزات پزشکی ، مسکن و صنعت و غیره موجب شده که بسیاری از واحدهای تولیدی در مسیررشد قرار گیرند که این نگاه حمایتی را در برخی از بانک های کشور همچون پارسیان شاهد هستیم.

به گفته او، مشارکت پارسیان درساخت داروهای سرطانی و سلول های بنیادی، ایجاد صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری لوتوس رویان با همکاری پژوهشگاه رویان و بنیاد برکت و مشارکت در طرح تجهیز مرکز آلزایمر کشور، نشان از جایگاه ویژه حمایتی این بانک در حوزه بهداشت و درمان کشور دارد . بهره‌برداری از این پروژه ها نیاز قابل‌توجهی از کشور را در بخش درمان و سلامت پوشش می دهد.

فاضلی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در بانک پارسیان در مسیرتوسعه بخش بهداشت و درمان کشور، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور باید تلاش کرد که سایر بانک ها هم در این مسیر قرار گیرند. چرا که یک دست به تنهایی صدا ندارد.

مشارکت مالی بانک ها در پروژه های بهداشتی

«تمامی نهادها از جمله موسسات اقتصادی، مسوولیت‌های اجتماعی هم دارند و یکی از مسوولیت‌های اجتماعی این بانک هم در قالب حمایت از پروژه‌های سلامت تعریف شده است.» این بخشی از گفته های نماینده مردم سراوان است که می گوید: این انتظار که بانک ها همواره در ساخت پروژه هایی همچون بیمارستان منافع مالی خود را نادیده بگیرند، منطقی نیست. برای ساخت و راه‌اندازی بیمارستان باید تمرکز بر سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد . بانک ها هم می توانند در این مسیر تسهیلات را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.
نماینده مردم سراوان با تاکید بر لزوم حمایت از بخش بهداشت و درمان مناطق محروم گفت : اگر حمایت های بانک پارسیان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای محروم نبود، شرایط در شهرهای محروم خیلی بدتر از وضعیت امروز بود .

ادامه حمایت بانک ها در حوزه بهداشت و درمان مناطق محروم

وی همچنین بر این باوراست که حمایت های بانکی از ساخت بیمارستان در شهرهای محروم باید همچنان ادامه پیدا کند چرا که وضعیت در این شهرها قابل مقایسه با کلان شهرها نیست. به عنوان مثال در شهر سراوان حوزه انتخابیه من ، سرانه تخت های بیمارستانی 0.5 است . در واقع به ازای هر هزار نفر تنها یک بیمارستان وجود دارد . این در حالی است که متوسط کشور 2.9 است . یعنی به ازای هر هزار نفر 2.9 تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.
به گفته او، برخی از بیمارستان ها سال هاست که افتتاح آنها به دلیل مسائل مالی به تاخیر افتاده است. اما شاهد سرعت بالای پیشرفت بیمارستان برکت به مدد حمایت های بانک پارسیان بودیم.

فاضلی همچنین با اشاره به ارایه تسهیلات بانک پارسیان به کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا، گفت: همه بخش ها از همه گیری ویروس کرونا و طولانی شدن مدت این بیماری آسیب می بینند. در چنین شرایطی هر چه سریع تر به واکسن این ویروس دست پیدا کنند، به نوعی نفع آن نصیب کل بخش های کشور خواهد شد. در چنین شرایطی بهتر است بخش هایی همچون نظام بانکی در مسیر دست یابی به این واکسن قرار بگیرند.

تحریم بانک پارسیان واردات دارو را سخت کرد

وی در ادامه مشکلات موجود در تامین و انتقال ارز خرید واکسن کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت : کشورهای تحریم کننده مدعی هستند که دارو مشمول تحریم نیست . اما در عمل شرایط کاملا متفاوت است و دستگاه های مربوطه در این حوزه به شدت با مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال پیش از تحریم بانک پارسیان، واردات دارو با کمترین مشکل در حال انجام بود . اما بعد از تحریم این بانک دیگر انتقال پول برای واردات دارو به مشکل برخورده و همین مساله دلیل اصلی کمبود برخی از داروها در بازاراست.

برچسب ها: بانک پارسیان ، بانک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار