کد خبر: ۱۴۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
فاز نخست سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آبهای سطحی شهر تهران مورد رونمایی و بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: طی مراسمی که با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و نیز حضور مجازی پیروز حناچی شهردار تهران برگزار خواهد شد، فاز نخست سامانه پایش و مانیتورینگ بارش و رواناب شبکه مدیریت آبهای سطحی پایتخت مورد رونمایی و بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی استقرار و راه‌اندازی فاز نخست این سامانه را از مهمترین پروژه‌های به ثمر نشسته شرکت خاکریزآب در سال جاری دانست و یادآور شد: فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم به منظور پایش بارش و رواناب در شهر تهران از ماموریت‌های ابلاغی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طراحی و راه اندازی یک سامانه هدفمند پایش و مانیتورینگ به منظور ارزیابی کارایی و میزان موفقیت شبکه و طرح‌های مدیریت سیلاب و نیز بهبود امور بهره برداری و نگهداری، امری ضروری بوده و این موضوع به عنوان یکی از پیشنهادات غیرسازه‌ای مهم و اساسی در طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران نیز مطرح شده است. در این راستا فاز نخست سامانه مذکور متشکل از 12 ایستگاه باران سنج و 4 ایستگاه آب سنج، با استفاده از فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش بنیان و نیز بهره مندی از ظرفیت و دانش بومی در سال جهش تولید به بهره برداری می‌رسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار