کد خبر: ۱۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
رئیس قوه قضاییه عصر روز پنجشنبه از اقدامات دستاوردهای ده ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کرد و در جمع مسئولان این دفتر بر لزوم نگاه مسئله محور به موضوعات مختلف کشور تاکید کرد و گفت: شناسایی مسئله که یک مسئله در حد عارضه یا یک معضل است اهمیت زیادی درحل مسائل کشور دارد.

به گزارش برنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: شناخت مساله، تشخیص اولویت‌ها و رسیدن به راه حل‌ مشکلات جامعه بسیار مهم است که دفتر تبلیغات اسلامی در ۱۰ سال اخیر گام های خوب و هدفمندی در این زمینه برداشته است.

رئیس قوه قضاییه، ایجاد ساختارها و تامین سخت‌افزارها برای حل مشکلات را وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نقش دفتر تبلیغات اسلامی را ارائه راهکارهای اجرایی و مبتنی بر مبانی علمی و اسلامی عنوان کرد.

رئیسی با تاکید بر لزوم رصد و تحلیل دقیق مسائل و مشکلات جامعه از ایجاد میزهای تخصصی برای تحقیق و پژوهش درباره موضوعات مبتلا به جامعه و احصاء راهکارهای متناسب برای حل آنها  توسط دفتر تبلیغات اسلامی تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه، روحانیون خوشفکر را دیده‌بانان بیدار جامعه معرفی کرد و از آنها خواست برای ارائه بهترین راهکارها برای حل مشکلات، در کنار دانش و مطالعه، به بینش و کار میدانی نیز توجه داشته‌ باشند.

رئیسی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با اولویت‌بندی مسائل جامعه و شناخت دقیق آسیب‌ها در هر حوزه و انحرافات مکاتب و پاسخ به شبهات نقش اساسی در مصون‌سازی جامعه و صیانت‌بخشی به جوانان ایفا می کند.

رئیسی متذکر شد: تلاش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در کاهش شبهات و تعمیق باورها و اعتقادات آحاد جامعه، موجب کاهش انحرافات و آسیب‌ها و جلوگیری از بروز جرم می شود و کار دستگاه قضا و قضات را کم می کند.

رئیس قوه قضاییه گفت که اگر در مسائل مهم اجتماعی همچون اخلاق و خانواده و سبک زندگی بحثهای نرم افزاری مبتنی بر مبانی دینی گسترش یابد و تبدیل به ساز و کارهای اجرایی شود منشا آثار و برکاتی در حل مشکلات کشور می شود.

رئیسی با تاکید بر نوگرایی و نو اندیشی در تولید علم به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی توصیه کرد دستاوردها و تولیدات‌ خود را با روش های کم هزینه و پر اثر معرفی و به حوزه و دانشگاه عرضه کنند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر رویکرد روشنفکرانه در حل مشکلات، تصریح کرد: روشنفکر کسی نیست که برخلاف برخی تعبیرات به غرب گرایش داشته و یا جامعه را به سوی غرب سوق می‌دهد.

رئیسی افزود: روشنفکر حقیقی کسی است که جامعه را می شناسد و مسائل را به خوبی درک می کند و نقش خود را برای حل این مسائل به درستی تشخیص می دهد و آن نقش را ایفا می کند.

رئیس قوه قضائیه از افاضل و مرتبطان با دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان کسانی یاد کرد که دارای این ویژگی‌ هستند و از خدمات آنها که دانش و بینش و اندیشه و انگیزه را برای حل مسائل مهم کشور بسیج کرده اند، قدردانی کرد.

رئیس قوه قضاییه بر لزوم طراحی ساز و کارهای مناسب برای حل مسائل اجتماعی و پاسخ به نیازهای جامعه در شرایط پیچیده تاکید کرد و گفت: پاسخ به نیازهای جامعه و رفع شبهات کشور را درعرصه فکری و فرهنگی قدرتمند می کند.

رئیسی رسالت مهم حوزویان و به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی را تلاش برای تامین پشتوانه‌های نرم افزاری در حل مشکلات کشور و بسترسازی برای اقتدار علمی و فکری ایران اسلامی عنوان کرد.

پیش از سخنان‌ رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای‌ ۱۰ ساله این دفتر ارائه کرد.

وی اظهار داشت: هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به اختیارات اقتضائات و نیازهای جدید نظام و جامعه اسلامی از سال ۸۹ رویکرد کلان خود را از کارکردمحوری به مسئله‌محوری تغییر داد.

حجت‌الاسلام واعظی تصریح کرد: این دفتر در راستای ایجاد ساختارها و طراحی قوانین لازم برای استقرار مسئله‌محوری علاوه بر تشکیل میز کارهای تخصصی اقدام به تشکیل قطب‌های فکری و فرهنگی و شورای راهبری این قطب‌ها کرد.

در نمایشگاه دستاوردهای ۱۰ ساله دفتر تبلیغات‌ اسلامی حوزه علمیه قم الگوهای اجرایی جدید بهینه‌سازی عملکرد سازمان ها و دستاوردهای این دفتر در بخش های آموزشی و پژوهشی‌ و فرهنگی و هنری و اقدامات صورت گرفته در حوزه رسانه و فضای مجازی به نمایش درآمد.

 در بخشی از این نمایشگاه عنوان شد که دفتر تبلیغات اسلامی با احصای ۱۲۰ مساله مهم و انتخاب ۱۵ مساله از میان آنها بر حل این مشکلات و مسائل تمرکز کرده است.

 ساماندهی نظام جامع بودجه‌ریزی از جمله مسائل احصا شده‌ای بود که آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت این موضوع اظهار داشت: بودجه ریزی عملیاتی از مهم ترین مسائلی است که مقام معظم رهبری سال.ها و بارها بر آن تاکید کردند و لازم است گامی جدی در این زمینه برداشته شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه به مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی توصیه کردند که به موضوع سبک زندگی فارغ از شعارزدگی. و نگاه‌های توصیه‌ای بپردازند و برای وارد کردن این بحث در متن زندگی از دوران کودکی تا کهنسالی برنامه ریزی کنند تا وارد متن زندگی شود.

در جریان بازدید رئیس قوه قضاییه از این نمایشگاه، ۳۰۰ اثر پژوهشی تدوین شده توسط دفتر تبلیغات اسلامی در یک سال اخیر رونمایی شد.

همچنین سامانه جامع پاسخگویی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور آیت‌الله رئیسی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

برچسب ها: آیت الله رییسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار