کد خبر: ۱۴۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در طرح توسعه ارتباطات روستایی، همه روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن‌ماه، این مهم محقق می‌شود.

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در پی سفر وزیر ارتباطات به زنجان و قول مساعد داده شده در زمینه بهره‎مندی مدارس و روستاها از اینترنت پرسرعت پیگیری‌های لازم در این باره انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از بهره‌مندی 95 روستای زنجان از اینترنت پرسرعت با 11 هزار و 500 خانوار خبر داد و گفت: این خانوارها  با جمعیت ۳۸ هزار نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کردند.

وی تصریح کرد: در طرح توسعه ارتباطات روستایی همه روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پر سرعت بهره‌مند می‌شوند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن ماه به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

سرائی به تاخیر در ارتباط برخی روستاها و مشکلات و موانع اپراتورها برای نصب و استقرار تجهیزات جدید اشاره کرد و گفت: بعضی مناطق به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن و هم چنین مشکل در تامین برق و ممانعت‌های مردمی کار را برای اپراتورها در احداث سایت‌های جدید و ارتقای سایت‌های فعلی سخت می‌کند که با هماهنگی‌های انجام شده از مراجع ذیربط شاهد ارتباط در این نوع روستاها خواهیم بود.

وی همچنین از طرح اتصال مدارس استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت خبر داد و گفت: این طرح با هدف بکارگیری گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیندهای آموزشی از مجرای هوشمندسازی است و این طرح تا اتصال همه مدارس روستایی به اینترنت ادامه دارد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در راستای برقراری عدالت آموزشی و دسترسی مدارس به اینترنت پرسرعت، با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار