کد خبر: ۱۴۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرکت پردیسبان حدود 8 هزار سهامدار دارد، گفت: حدود 4 هزار و ۹۳۸ نفر معادل 61.5 میلیارد تومان رد مال صورت گرفته است.

به گزارش خبرگذاری فارس از مشهد، صادق صفری امروز در نشست خبری که ساختمان دادستری خراسان رضوی برگزار شد، به بررسی پرونده‌های پرونده شرکت پدیده شاندیز، پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان، پرونده قاچاق عمده و کلان ارز، پرونده هلدینگ آفتاب و پرونده شرکت پردیسبان پرداخت.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی اعمال افزایش سرمایه در پرتفوی سهامداران(۳برابر)، توافق با بازارگردان سهام برای مدیریت وضعیت سهام در بورس، مطابقت نسبی وضعیت سهم گشان با شاخص فرابورس از حیث تعداد روزهای مثبت و منفی، افزایش تعداد سهامداران از ۱۲۰ هزار نفر به ۱۷۰هزار نفر، تعیین تکلیف نهایی حدود یک هزار نفر از طلبکاران، فعال شدن کمیته وصول مطالبات و پیگیری تثبیت مالکیت شرکت پدیده برای املاک خود در سطح کشور را از جمله اقدامات انجام شده در پرونده پدید شاندیز برشمرد.

وی ادامه داد: پدیده شاندیز با وجود مشکلات و موانعی که سر راه داشت در بورس عرضه شد و تحت عنوان گشان فعالیت می‌کند قسمت دیگری از این شرکت بحث ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز است که پیرامون این شرکت مذاکراتی انجام شد و در شرف ورود به بورس است.

صفری تصریح کرد: در این پرونده بعد از اینکه شرکت ابنیه و ساختمان پدیده وارد بورس شود تمرکز کارِ قضایی کاسته می‌شود و تمام دغدغه ما این است که بحث اسناد مالی که مشخص شده مورد پذیرش بورس قرار گیرد.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی افزود: میزان سهامی که مردم در شرکت بورس دارند در قالب سهام جبرانی در اختیار آن‌ها قرار گرفته که در ابتدا در تملک محکومین بود که با پیگیری‌های انجام شده در اختیار مردم قرار گرفت به‌طور خاص چنانچه بخواهیم یک مرور اجمالی داشته باشیم، البته تا آن قسمتی که محدودیت اجازه می‌دهد و مشکلی پیش نیاید، تقریباً یک از افزایش سهام سه برابری لحاظ شده و با بازارگردان سهام توافقاتی داشتیم، اقدامات مثبتی در این حوزه انجام شده، هرچند وضعیت سهام و نوسانات بازار سرمایه را در بورس شاهد هستیم.

وی در خصوص شرکت ابنیه پدیده ابراز کرد: خاتمه پیمان با تمامی پیمانکاران سابق و در شرف تسویه حساب با آن‌ها، آغاز فعالیت اجرایی ساخت هتل ـ نصب اسکلت فلزی پارت ۸ و ۹ و۱۰، توافق با پیمانکار مرحله سفتکاری هتل، عایق‌کاری و رطوبی پشت بام و نورگیر مجموعه، راه‌اندازی مجدد تأسیسات پاتیناژ، در شرف بهره‌برداری شدن فضای نمایشگاهی ۸۰۰۰ مترمربعی در مرکز خرید، حل و فصل زمین فرهنگیان به نفع شرکت پدیده و پیگیری ورود به بازار سرمایه از اقداماتی است که در خصوص این شرکت انجام شده است.

صفری خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی از پیمانکاران این شرکت که در بخش مختلف فعالیت می‌کردند؛ در حال تسویه حساب هستند و فعالیت‌های اجرایی که خیلی مورد تأیید سهامداران است اجرا و شروع شده است.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی به پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان اشاره و اظهار کرد: وصول مطالبات، واریز دو سود خارج از روند معمول برای حمایت ویژه از این خانواده‌ها، مکاتبه با بانک قوامین و بانک سپه برای بحث تعیین تکلیف دارایی‌ها و وصول مطالبات سرمایه‌گذاران و تلاش برای تعیین وضعیت یکسری از سرمایه‌های متهمین از جمله اقدامات انجام شده در خصوص این پرونده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۵۰۰ نفر در این مجموعه که عمدتاً خانواده‌های ایثارگران و جانبازان و بازنشستگان لشگری و کشوری هستند، عضویت دارند که عمده این افراد از اقشار ضعیف جامعه هستند.

صفری با اشاره به این نکته عمده مطالبات افرادی که درگیر این پرونده هستند پرداخت شده است، گفت: بین این سرمایه‌گذاران یکسری سود سهام بدون در نظر گرفتن میزان سرمایه‌شان به خاطر بحث مالی و فشار اقتصادی دوران کرونا پرداخت شده است.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر دو نفر از محکومین پرونده نه تنها فعالیتی ندارند و همکاری ندارند، بلکه به شدت کارشکنی و ما را با چالش مواجه کردند و بدیهیات پرونده را انکار می‌کنند و به‌سختی کار از مسیر آن‌ها پیش می‌بریم.

وی در ادامه در خصوص پرونده قاچاق عمده و کلان ارز با اعلام حمل ارز با چمدان به خارج کشور به مبلغ  بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در این پرونده، عدم دسترسی به سرکرده باند قاچاق ارز و عدم توانایی محکومان به پرداخت معادل ریالی ارز قاچاق شده را از جمله چالش‌های این پرونده خواند.

صفری اضافه کرد: پرونده قاچاق عمده و کلان ارز که به گفته نماینده بانک مرکزی در جلسه دادگاه، چنانچه این پرونده بزرگ‌ترین پرونده ارزی در کشور نباشد، قطعاً یکی از بزرگترین‌ها از لحاظ میزان ارزی است که از کشور خارج شده است.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی بیان کرد: امروز برای وصول ۱۵ هزار دلار در حساب‌های کشور دچار مشکل هستیم و این در حالی که فقط سه چمدان آخر آن‌ها را در فرودگاه امام خمینی(ره) کشف کردیم.

وی ابراز کرد: ارز موجود در این چمدان‌ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و حدود ۲۰۰ چمدان از کشور خارج شده است، از جمله ۹ هزار میلیارد تومان معادل ریالی این ۲۰۰ چمدان که از کشور خارج شده است.

صفری گفت: در این پرونده سرکرده باند اسم مستعار دارد و متأسفانه ما هیچ مدرک شناسایی از او نداریم و در خارج از کشور ساکن است.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی به پرونده هلدینگ آفتاب آن را یکی از بزرگترین پرونده‌ها در حوزه جعل مدارک تحصیلی در کشور خواند و افزود: مشخص کردن میزان رد مال محکومین و پیگیری دستگیری سه محکوم فراری، دستور ممنوع الخروجی محکومین متواری و پیگیری ضبط وثایق از جمله اقدامات انجام شده در این پرونده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به پرونده شرکت پردیسبان اشاره و تعداد سهامداران در این شرکت را حدود ۸ کرد و گفت: شناسایی و فروش اموال محکومین و رد مال سهامداران، طراحی سایت برای مراجعه و بارگذاری مدارک برای پرداخت رد مال به سهامداران و مالباختگان، تطبیق مدارک بارگذاری شده در سایت با صورت حساب‌های شرکت، شناسایی اموال محکومین و پیگیری اموال معرفی شده از ناحیه محکومین(منقول و غیرمنقول)، نامه‌نگاری با مراجع قضایی در جهت تجمیع پرونده‌های مرتبت در سراسر کشور در مشهد و نامه‌نگاری با ادارات مختلف برای مساعدت در روند اجرای پرونده، از اقدامات انجام شده در این مدت در خصوص این پرنده است.

صفری تأکید کرد: در خصوص این پرونده رد مال به نحو احسن صورت می‌گیرد برای مثال برای جلوگیری از تضیع حقوق سرمایه‌گذاران اموال را مزایده نمی‌گذاریم، بلکه به‌صورت تخصصی با ذکر شروطی به فروش می‌گذاریم.

مسؤول اجرای احکام ویژه پرونده‌های اخلالگران در نظام اقتصادی در خراسان رضوی با بیان اینکه پرداخت رد اصل مال به 4 هزار و ۹۳۸ نفر معادل 61.5 میلیارد تومان صورت گرفته است، گفت: همچنین  مابقی سهامداران در نوبت پرداخت یا  در حال رفع نقص اعلامی و رد درخواست‌های بدون مستندات معادل ۹۸ میلیارد تومان هستیم.

انتهای پیام/ 70071

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار