کد خبر: ۱۴۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶

بارش ها جان تازه ای به سدهای کشور دادبه گزارش شفاف، سیف الله آقابیگی مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گویی، گفت: در نتیجه دو جبهه بارشی در نیمه دوم آذر ماه امسال متوسط بارندگی سال آبی کشور ۱۹ میلیمتر معادل حدود ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته این مقام مسئول آمادگی‌های لازم برای سازگاری با شرایط آب و هوایی ناشی از تغییر اقلیم در مجموعه وزارت نیرو در حال فراهم شدن است.

آقابیگی تصریح کرد: در حال حاضر آخرین وضعیت سدهای مهم در بخش شرب و کشاورزی تا اوایل دی ماه امسال ۵۲ درصد پرشدگی مخازن کل سدها گزارش شده است، به طوری که آب موجود در مخازن مجموع ۵ سد استان تهران هم ۶۱۲ میلیون مترمکعب است که نشان دهنده ۳۲ درصد پرشدگی مخازن بوده است که نسبت به سال گذشته نیز دارای ۱۰ درصد کاهش است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در نتیجه بارش‌های موثر نیمه دوم آذر ماه امسال چیزی حدود ۳۰ درصد به حجم آب‌های مخازن سد‌های کشور اضافه شده است به طوری که از ابتدای سال آبی تا پایان آذر این میزان به ۷/۰۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

آقابیگی گفت: در حال حاضر در مجموع ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد و پانصد میلیون مترمکعب بوده که نشان‌دهنده ۵۲ درصد پرشدگی مخازن است.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام وزارت نیرو، در سدهای استان سیستان و بلوچستان، سد چاه نیمه‌ها (۱ و ۲) با ۱۲۲ میلیون مترمکعب آب موجود در مخزن نشانگر پرشدگی ۴۱ درصدی و سد چاه نیمه ۳ با ۲۳۸ میلیون مترمکعب بیانگر ۷۵ درصد پرشدگی است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار