کد خبر: ۱۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

وزیر نیرو با اشاره به سفر خود به عراق گفت: بخشی از مطالبات ما یعنی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار را دریافت کردیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه با نتایج سفر به عراق در زمینه صادرات برق، اظهار کرد: دیروز برای پیگیری مسائل مربوط به توسعه روابط اقتصادی دو کشور به عراق رفتم و با وزرای برق، تجارت و روسای کل بانک مرکزی و بانک تجارت عراق گفتگو داشتم.‌ امیدواریم اجلاس پیش رو منجر به توسعه روابط شود.

وی عنوان کرد: درباره مطالبات مربوط به صادرات برق و گاز به عراق جلسات خوبی برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت. بخشی از مطالبات ما یعنی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار را دریافت کردیم.

اردکانیان بیان کرد: فردا پنجشنبه در پویش هر هفته «الف ب» ایران پروژه‌هایی در آذربایجان غربی، اردبیل و اصفهان افتتاح خواهیم کرد و با این تعداد افتتاح ان‌شاءالله ۱۹۰ پروژه به بهره برداری خواهد رسید. از مهم‌ترین آن‌ها افتتاح سد کانی سیب در آذربایجان غربی است که فردا افتتاح رسمی خواهد شد.

وی در رابطه با خاموشی معابر اتوبان‌ها گفت: خاموشی اتفاق نیفتاده اما طبیعتاً وقتی در اوج گرما در تابستان یا در آستانه فصل سرد در زمستان هستیم طرح‌های مدیریت مصرف با جدیت دنبال می‌شود. البته عادت صحیح مصرف کردن را باید در تمام ابعاد به کار بگیریم.

اردکانیان افزود: ما دل‌مشغول گاز موردنیاز برای نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها هستیم و سعی خواهیم کرد در بخش‌های که نیاز به اصلاح دارد تصمیماتی اتخاذ شود. یکی از این موارد خاموشی در معابری است که مشکلی ایجاد نکند.

وی افزود: اگر در شهرهایی مشکلاتی ایجاد کرده یا ایجاد کند برطرف می‌شود. سعی خواهیم کرد در بخش‌هایی که نیاز به اصلاح دارد تصمیماتی اتخاذ شود. یکی از این موارد، خاموشی در معابری است که اختلالی در امنیت ایجاد نکند. اگر در شهرهایی مشکلاتی ایجاد کرده یا ایجاد می‌کند، این موضوع را برطرف خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: سوخت اصلی ما گاز است. اگر با محدودیت گاز روبه‌رو شویم به سمت سوخت مایع می‌رویم. اما ترجیح ما این است که با ملاحظات زیست‌محیطی و امنیت مردم تصمیم‌گیری کنیم. هم ما به‌عنوان تولیدکننده هم مردم به‌عنوان مصرف‌کننده نباید حساب خودمان را از هم جدا کنیم. مجموع رفتارهای ما تصمیمات را اجرایی می‌کند. هر روز شرایط را با توجه به شرایط اقلیمی در نظر می‌گیریم اولویت در خصوص سوخت گاز است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار