کد خبر: ۱۴۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا ابراز امیدواری کرد که آمریکا به صورت صلح آمیز و بدون درگیری وارد سال جدید میلادی شود.

به گزارش برنا از تارنمای شبکه خبری ان بی سی نیوز، میلر که به تازگی دستور بازگشت مستقیم ناو یو اس اس نیمیتز از شاخ آفریقا به آمریکا را داده است، گفت: درحالیکه امیدوارم بدون جنگ و به صورت صلح آمیز وارد سال ۲۰۲۱ شویم، پنتاگون آماده دفاع از مردم آمریکا و منافع خود است.

او همچنین مدعی شد که به رصد ایران از نزدیک ادامه می دهیم.  

این درحالی است که به دستور میلر ناو نیمیتز پس از ایفای نقش حمایتی برای نیروهای آمریکا در سومالی با پایان ماموریت ۱۰ ماهه خود درحال بازگشت به آمریکا است.

یک مقام آمریکایی به شبکه خبری ان بی سی نیوز گفت که از کاهش تنش خوشحال می شویم و اینکه در چنین برهه ای وضعیت از نزدیک رصد می شود.

این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که آمریکا نشانه های فزاینده ای از اینکه ایران می تواند یک حمله را علیه نیروهای آمریکایی یا منافع این کشور در خاورمیانه طرح ریزی کند، مشاهده کرده است.

به گفته وی، خواندن دست ایران مشکل و در برخی موارد غیر قابل پیش بینی است اما نشانه ها را جدی گرفته می شود.

آمریکا به تازگی اقدام های تحریک آمیزی را در منطقه انجام داده است و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران هم روز پنجشنبه در حساب توئیتری خود با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است، تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست، اما "آشکارا و مستقیم" از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

ظریف نوشت: به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، ترامپ و همپالگی‌هایش میلیاردها دلار برای ارسال بمب افکن‌های B۵۲ و ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار