کد خبر: ۱۴۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
یک فعال فرهنگی و اجتماعی استان قزوین گفت: برای ادامهٔ راه سردار سلیمانی، باید در هر مقامی که قرار داریم درست به مردم خدمت کنیم، خدمت به مردم مظلوم کشورهایی مانند یمن، عراق و سوریه و نیز کمک به مظلومانی که از منظر اقتصادی در تنگنا قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی بهرامی، فعال فرهنگی و اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: رمز ماندگاری سردار سلیمانی در مرحلهٔ نخست، خلوص نیت ایشان است و در هر مقامی که بودند، چه در زمان جنگ که هنوز به این مقام ظاهری و دنیایی نرسیده بودند و چه پس از این‌که فرمانده سپاه قدس شدند، با خلوص نیت کار می‌کردند.

وی افزود: دومین رمز ماندگاری حاج قاسم سلیمانی این بود که در تمام برخوردهایشان مردمی و بی‌ریا بودند، هم مردم ایران و هم مردم سوریه و عراق و همهٔ مظلومین عالم سردار را از خودشان می‌دانستند و این‌گونه نبود که احساس کنند با یک مقام بلندپایه روبه‌رو هستند.

بهرامی ادامه داد: حتی در تصاویر تلویزیونی نیز مشاهده می‌کنیم که از چهره و حرکات ایشان مشخص است که از مردم جدا نیستند و در میان مردم هستند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: مکتب حاج قاسم همان بحثی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که در جمهوری اسلامی در هر نقطه‌ای که قرار گرفته‌اید همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همهٔ کارها به شما متوجه است؛ ما در هر جایی که هستیم و هر مقام و اسم و رسمی که داریم، باید در حیطهٔ کاری خود برای ماندگاری اسلام و انقلاب کار کنیم و حتی بیش از وظایفی که به ما محول شده باید به ماندگاری اسلام و انقلاب کمک کنیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی، مرد میدان بودن ایشان بود؛ در سیل خوزستان شاهد بودیم که ایشان به میانهٔ میدان آمدند و از هر هیچ تلاشی برای خدمت به سیل‌زدگان دریغ نکردند، در حالت کلی در مباحث رزمی و کمک به مردم ایشان همیشه پای‌کار و مرد میدان بودند و این‌طور نبود که فقط از دور به امور نظارت کنند.

بهرامی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب اخلاقی حاج قاسم این است که زمانی‌که خاطرات ایشان را مرور می‌کنیم، اطرافیان ایشان تأکید می‌کنند هر هیئتی می‌گرفتیم ایشان مانند یک انسان عادی در آن شرکت می‌کردند و این نشان‌دهندهٔ اهمیت حضور در هیئت‌ است.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در رابطه با چگونگی ادامه دادن راه سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک شخصیت چند وجهی داشتند و برای ادامهٔ راه ایشان نیز لازم است چنین بود؛ در همین راستا نخستین و بهترین کار این است که مانند ایشان در راستای مبارزه با استکبار، به یاری مظلومان بشتابیم.

وی تأکید کرد: یاری مظلومان چند وجه دارد، یک وجه آن بحث رزم و عملیات است که لازم است ادامه پیدا کند و به مردم مظلوم کشورهایی نظیر یمن، عراق و سوریه و هر نقطه‌ای از زمین که مظلومی در آن وجود دارد، کمک شود.

بهرامی یادآور شد: وجه دیگر یاری مظلومان، کمک به مظلومانی است که از منظر اقتصادی در تنگنا قرار دارند، زیرا خدمت به مردم یکی از کارهایی است که در مکتب سلیمانی  در راه و رسم این شهید بزرگوار تعریف می‌شود.

این فعال فرهنگی و اجتماعی در پایان گفت: ما موظفیم برای ادامهٔ راه سردار سلیمانی تا می‌توانیم به مردم مظلوم خدمت‌رسانی کنیم، اکنون بزرگ‌ترین راه مبارزه با ظلم خدمت به مردم است تا از این طریق بتوانیم راه و رسم شهید را زنده نگاه داریم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار