کد خبر: ۱۴۹۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
یاران بی‌ادعای حاج قاسم سلیمانی انقلابی دیگر در ایران رقم زدند؛ انقلابی که از جنس همدلی و همنوع‌دوستی است. سربازان بی‌منت سردار دلها در کارزار مبارزه با کرونا و همزمان با یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم هرکدام به طریقی ندای ارادتشان را به سردار شهیدشان ابراز کردند.

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| یاران و ارادتمندان شهید حاج قاسم سلیمانی در روزهای کرونازده، به جای نشستن در خانه و مراقبت از سلامت شخصی، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی صف به صف ردیف شده‌اند تا در طرحی که به نام سردار شهیدشان رقم خورده، برای سلامت جمعی هموطنانشان گامی بردارند.

سربازان بی‌ادعای حاج قاسم همزمان با یکمین سالگرد شهادت سردار،  انقلابی دیگر در ایران رقم زدند. انقلابی که موج همدلی و همنوع‌دوستی آن، زشتی‌های ویروس منحوس را می‌شوید و این روزها قلب‌ها را مالامال از سخاوت کرده است؛ مگر نه اینکه سردارشان، یار مردم بود و در مشکلات همیشه پشت مردم بود. 

قهرمان جهاد! امروز ایران در حالی که داغ تو را تا همیشه تازه در سینه خود دارد، یکپارچه در جبهه‌ای دیگر می‌جنگد، مدافعان جبهه سلامت این مرز و بوم روی خط نبرد با کرونا هستند. این روزها یاران بی‌منتت با دل‌هایی بیقرار دیدنت در طرحی به اسم شکوهمند تو، به عشق تندرستی مردم سرزمینشان، محله به محله ی ایران را طی می‌کنند تا مُهر تایید بر سربازی تو بزنند و نشان دهند که تا آخرین قطره خونشان پشت نظام و رهبری و این مردم ایستاده‌اند.

 

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در حالی این روزها با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست که کارشناسان این عرصه معتقدند با اجرای درست آن و تعامل مطلوب میان دستگاه‌های مختلف می توان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور برداشت.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»، با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال اجراست. این روزها روحیه جهادی سردار شهید به الگویی برای مقابله با کووید 19 در استان‌های مختلف کشور تبدیل شده و برای دفاع از حریم سلامت از گروه‌های خودجوش مردمی گرفته تا ارگان ها، سازمانها و نهادهای مختلف در کنار دست‌اندرکاران بهداشت و درمان قرار گرفته‌اند، به نحوی که عزم همگانی برای مقابله جدی‌تر با این ویروس منحوس، در جای‌جای کشور دیده می‌شود.

همسویی کمک‌های مومنانه از جمله نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی است و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

 

حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران از بخش‌های اصلی طرح برای قطع زنجیره بیماری کروناست، در این طرح، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، از نقاط قوت این طرح می‌توان به محله و خانواده محور بودن، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت ها، بهره گیری از ظرفیت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" و استفاده از فن آوری‌های نوین برای رهگیری بیماران یا افراد مشکوک اشاره کرد.

 خبرنگاران خبرگزاری فارس در استانهای مختلف، هر روز خبرهایی از روند اجرای این طرح حتی در دورترین نقاط کشور مخابره می‌کنند که نشان از روند مطلوب طرح و استقبال کم نظیر از اجرای آن است. در این گزارش گوشه‌ای از فعالیت‌ روز هفدهم آذرماهِ نیروهای مجری طرح شهید سلیمانی در استانهای مختلف آمده است: 

 

توزیع هزار بسته معیشتی در سالروز شهادت سردار دلها توسط نیروی دریایی سپاه

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه گفت: همانطور که حاج قاسم سلیمانی در دل  مردم جا داشت و به مستضعفین چه در داخل و چه در خارج کشور کمک می‌کرد و در بین آن‌ها بود به ما هم خداوند این فرصت را داده که بتوانیم خدمتگزار مردم خوب شهرستان بندرلنگه باشیم. 

حجت‌الاسلام عبدالنبی صداقت اظهار داشت: بحمدالله و به لطف‌الهی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خصوصا نیروی دریایی سپاه از مقطعی که مقام معظم رهبری امر فرمودند به جهاد مومنانه در کمک‌ رسانی به محرومین و مستضعفین، چندین برنامه متعدد درسطح نیروی دریایی هم در ستاد نیرو و هم در مناطق و رده‌های تابع را در این زمینه شاهد بودیم.

 

 فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: امروز ششمین مرحله رزمایش موسات و همدلی  توسط منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با همکاری بنیاد علوی در حال انجام است و خدا را شاکریم که امروز زنده هستیم و توانستیم به عنوان سرباز ولایت در کنار مردم باشیم.

سردار علی عظمایی یادآور شد: 1000 بسته مواد غذایی که هر بسته به ارزش 350 هزار تومان و شامل، روغن، برنج، ماکارونی، نخود، عدس، لپه، خرما و.. میباشد که از امروزبین نیازمندان وآسیب دیدگان از کرونا تقسیم خواهد شد.

سردار عظمایی بیان داشت: تا کنون ۶ مرحله از رزمایش کمک های مومنانه را برگزار کردیم که هر مرحله تعداد متفاوت بوده است وجمعا حدود ۵ هزاربسته غذایی تا کنون توزیع شده که ان‌شالله ادامه خواهد داشت  وبرابراومرمقام معظم رهبری ان‌شالله به دنبال این هستیم که بتوانیم آن قشری از جامعه که در بحث کرونا مشکلاتی برایشان به وجود آمده کمک مختصری کرده باشیم.

 

خدمات‌دهی ۴۷۸ تیم بوشهری طرح شهید سلیمانی به بیماران کرونایی

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به کنترل ویروس و بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: در این راستا ۴۷۸ تیم در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

مراد علی فولادوند افزود: با همکاری  و تعامل قشرهای مختلف مردم استان در رعایت پروتکل بهداشتی، ابتلا به کرونا کاهشی و نزولی شد و وضعیت شهرهای  استان بوشهر زرد اعلام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: این طرح از ابتدای ماه آذر در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد که همکاری جهادگران، بسیجیان، سپاه پاسداران، کادر درمانی، پرستاری، هلال احمر و نیروهای امدادی قابل تحسین است.

 

فولادوند از اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی خبر داد و  تصریح کرد: در این راستا تیم‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر بلوک‌بندی و در نقاط مختلف مستقر شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷۸ تیم در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند گفت: ۱۶۵ تیم در بخش مراقبتی، ۱۲۱ تیم در حوزه حمایتی و ۱۹۲ تیم در عرصه نظارتی در طرح شهید سلیمانی فعالیت می‌کنند.

مسؤول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر بیماریابی، غربالگری و قرنطینه از اهداف طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: با کیت‌های فراهم شده تست سریع تشخیص کرونا انجام می‌شود و در صورتیکه فردی مشکوک به کرونا است به مراکز درمانی هدایت و پس از تایید بیماری کرونای آن، قرنطینه و تحت برنامه‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی قرار می‌گیرد.

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در البرز

استاندار البرز گفت: همراهی کم نظیر بسیج در جهت اجرای طرح شهید سلیمانی و حضور فعال کادر بهداشت و درمان در راستای مدیریت هوشمند محدودیت‌های مصوب ستا ملی قابل تقدیر است.

شهبازی بیان کرد: از استان البرز طی سه جلسه متوالی در گزارش سخنگوی ستاد ملی بعنوان استانی موفق در جهت پیشگیری از شیوع کرونا یاد می‌شود.

 

وی افزود: همکاری بی‌شائبه و همراهی مردم و به ویژه کسبه و همچنین اقدامات منسجم اعضای ستاد و اقدامات کم نظیر بسیج و سپاه پاسداران با پشتیبانی های نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضا و ائمه جمعه و جماعات سراسر استان منجر به کنترل بیماری کرونا در البرز شد.

استاندار البرز اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های موثر در جهت کاهش روند شیوع کرونا در استان وجود دارد.

وی گفت: این همراهی‌‍ها سبب شد که علیرغم شرایط موجود که البرز معبر 14 استان کشور است و تبادلات جمعیتی گسترده ای به صورت روزانه با پایتخت دارد، برای مقابله با کرونا توفیق یابد.

توزیع120 هزار بسته غذایی و بهداشتی در خراسان رضوی
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۲۰ هزار بسته غذایی و بهداشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفته است.

سیدمحمدکاظم فرهمند اظهار کرد: همکاری بسیجیان و فعالان فرهنگی مساجد در طرح شهید سلیمانی که در محلات در حال اجراست، یادآور جوانان دیروز است که داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و اکنون جوانان ادامه‌دهنده راه پدران و مادران خود هستند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با مشارکت مساجد سطح استان از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۶۰ هزار بسته معیشتی و غذای گرم و ۶۰ هزار  بسته بهداشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفته است.

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح شهید سلیمانی در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه طرح شهید سلیمانی در استان گفت: تیم طرح با مشارکت مردم و تیم‌های درگیری حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بالغ‌بر ۹ هزار نفر حضور دارند، اظهار کرد: ۲۳۹۱ نفر از فعالان طرح شهید سلیمانی در گیلان از پرسنل مرکز بهداشت و همچنین ۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز از داوطلبین بسیجی هستند.

وی با اشاره به پیشرفت قابل‌توجه طرح شهید سلیمانی در گیلان افزود: این طرح با مشارکت مطلوب مردم و تیم‌های عملیاتی، مراقبتی و حمایتی در استان حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارجاع سیستماتیک بیماران غربالگری شده در طرح شهید سلیمانی گفت: ۵.۵ در هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت غربالگری شده مشکوک و به تیم مراقبتی ارجاع شده‌اند.

حیدرزاده با اذعان به اینکه ۸۴ درصد موارد مشکوک توسط پزشک ویزیت شده‌اند، بیان کرد: به‌طور میانگین حدود ۳.۸ نفر به ازای هر موارد مثبت شناسایی‌شده در طرح مورد ردیابی تماس قرارگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد موارد مشکوک تست‌شده تحت قرنطینه خانگی قرارگرفته‌اند، افزود: ۱۰۰ درصد موارد مثبت کووید ۱۹ ایزوله خانگی یا تحت مراقبت قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وضعیت افراد غربالگری شده در طرح شهید سلیمانی، گفت: ۹ درصد از موارد مشکوک شناسایی‌شده سالمند بوده و ۸ درصد نیز دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

کاهش شمار بیماران مبتلابه کرونا در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به وجه تمایز اجرای طرح شهید سلیمانی در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی یک حساب مجزا به جهت جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و مردمی در جهت پشتیبانی از طرح ایجاد و علاوه بر آن حدود دو هزار دستگاه تب‌سنج برای حضور گروه‌های عملیاتی و همچنین هزاران بسته بهداشتی جهت ارائه به خانوارهای غربالگری شده توزیع‌شده است.

ارسلان سالاری با اشاره به جمعیت بالغ‌بر دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری در استان گیلان بیان کرد: عملیات غربالگری در استان گیلان توسط ۲۳۹۱ نفر از پرسنل مرکز بهداشت، ۶ هزار و ۷۷۳ نفر نیز از داوطلبین بسیجی و حدود ۲۰۰ گروه نظارتی دنبال می‌شود.

 

طرح شهید سلیمانی تجربه موفقی برای مقابله با کرونا است

سرپرست فرمانداری دلفان به ظرفیت گروه‌های بسیجی و جهادی دلفان در جهت محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی بسیار ارزشمند و تجربه خوبی در جهت کمک به نیازمندان و بیماران در مبارزه با بیماری کرونا است.

نورالدین درمنان اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی الگوی مناسبی برای پیروی و اقتدا بودند، از این‌رو انتظار می‌رود در پیروی از مکتب این شهید والامقام تلاش کنیم.

تهیه ۵ هزار بسته معیشت برای نیازمندان در مصلای بزرگ بابل

مسوول ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا از توزیع ۵ هزار و ۶۰۰ بسته مومنانه همزمان با سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بابل خبر داد و گفت: در این راستا حدود ۱۲۰ خادم پای کار آمدند تا این کار بزرگ اجرایی شود.

محمدحسین طبرستانی افزود: خدمات‌رسانی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا، بحث ساخت و ساز با مهندسی مزین به نام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، اعزام اردوهای جهادی و میز خدمت، فعالیت حوزه رسانه، نگاره و مجازی در این هیات از جمله اقدامات است.

وی با اعلام اینکه این هیات در مصلی بزرگ بابل مستقر شده، تصریح کرد: هیات یا فاطمه الزهرا (س) در راستای اجرای چهارمین مرحله از رزمایش مومنانه اقدام به توزیع ۵ هزار و ۶۰۰ بسته کالا همزمان با سالگرد حاج قاسم در مصلی جمعه بابل کرد که در  این امر خیر،  خیرین بنیاد احسان و اوقاف شهرستان مساعدت کردند.

 

مسوول ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا خاطرنشان کرد: در این راستا حدود ۱۲۰ خادم پای کار آمدند تا این کار بزرگ اجرایی شود البته این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه پیدا می‌کند، بحث مهم این است که این سبدهای کالا به خانواده‌های هدف برسد.

این مسوول اضافه کرد: بخشی از این نیازمندان، خانواده‌های امداد هستند که بیماران صعب‌العلاج داشتند، بخشی خانواده زندانیان نیازمند هستند که توسط مراکز نیکوکاری و پایگاه مقاومت بسیج محلات  شناسایی شدند و ما از قبل این بسته‌ها را تحویل می‌دهیم در کنارش بحث پرداخت تعدادی اجاره‌خانه معوق، درمان، ساخت و ساز مسکن و اعطای جهیزیه را داریم.

طرح شهید سلیمانی بسیار ساده، روان و مردم پایه است و با هزینه‌های بسیار کم اجرا و هزینه‌های آن هم به صورت متمرکز تامین خواهد شد. در این طرح جدید که این روزها با قوت در کشور در حال اجراست، از ظرفیت نیروهای داوطلب و بسیجی برای شناسایی بیماران به صورت محله‌محور استفاده می‌شود، براین اساس امید است که با اجرای درست و تعامل مناسب میان دستگاه‌های مختلف بتوان گامی اساسی در راستای قطع زنجیره شیوع کرونا برداشت. 

انتهای پیام/و

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار