کد خبر: ۱۴۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
شنیدن خبر شهادت سردار دل‌ها آن چنان سخت بود که به سختی به باور می‌نشیند، خانواده‌های شهدای مدافع حرم بهتر از هر کسی درک می کنند، او جان این ملت بود و جان شیرینش فدای امنیت این کشور شد.

خبرگزاری فارس، معصومه درخشان- امروز یک سال است که از شهادت قهرمان ملی بلکه قهرمان بین‌المللی جبهه مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی می‌گذرد.

وقتی خبر شهادتش را شنیدیم بی‌اختیار گریستیم و ماتم‌زده شدیم. شهادت لایق این مرد بزرگ بود ولی هنوز هم رفتنش را باور نکرده‌ایم.

سرداری که به تنهایی معادلات امنیتی منطقه را به‌ هم زده بود و استکبار جهانی که با تشکیل فرقه تروریستی داعش قصد داشت ناامنی را در سراسر منطقه خاورمیانه حاکم کند با دلاوری سردار سلیمانی  تمام نقشه‌های آن نقش بر آب شد. 

 دلاورمردی که با وجود خود امنیت را برایمان هدیه کرده بود و با خون سرخش بازهم منشاء روی‌ها و خیزش‌های دیگری در منطقه شد. خون سرخی که موج جدیدی از استکبارستیزی و مبارزه با امپریالیسم جهانی را در وجود نسل‌های جدید به راه انداخت.

اگر عموم مردم سردار شهید سلیمانی را به خوبی نمی‌شناختند ولی خانواده‌های مدافعان حرم که فرزندان یا همسران  خود را نذر حضرت زینب (س)  و امام حسین (ع) کرده و روانه میدان مبارزه با داعش کرده بودند به خوبی از نقش سردار سلیمانی در امنیت منطقه آگاهی داشته و در جهت جلوگیری از ورود نیروهای تکفیری به مرزهای ایران اسلامی آگاه بوده و می‌دانستند که فرماندهی سردار سلیمانی در منطقه بی‌نظیر بود.

تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به بیان دیدگاه‌های خود در مورد نقش سردار سلیمانی در مبارزه با گروه تکفیری داعش و مبارزه با ابرقدرت‌هایی که برای تشکیل داعش حمایت می‌کردند، پرداخته‌اند.

شهادت مزد اخلاص سردار دل‌ها بود

خانم حکیمه غفوری، مادر شهید مدافع حرم صادق عدالت اکبری، شهادت را مزد زحمت‌های شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت: سردار سلیمانی در قبال خدمت‌ها، ایمان، اخلاص، تواضع، ولایتمداری و هزاران ویژگی دیگر که در وجود خود داشت اگر به شهادت نمی‌رسید، باید شک می‌کردیم. شهادت مزد زحمت‌ها و اخلاص‌های او بود.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی در زمان حیات خود منشاء بسیاری از خدمات برای اسلام و ایران  بود ولی شهادت و خون سرخ ایشان باعث بیداری امت اسلامی گردید. اگر قبل از شهادت ۲۰درصد مردم و شاید تنها خانواده‌های مدافعان حرم ایشان را می‌شناختند ولی بعد از شهادت همه مردم ایران بلکه تمام دنیا او را شناختند، خون سرخ او باعث بصیرت افزایی مردم شد،این بار با خون خود به اسلام خدمت کرد. گاهی اوقات یک فرد در زمان حیات خود برای اسلام ثمربخش است و و گاهی وجود فرد با شهادتش نهضت آفرین می‌شود.

سردار سلیمانی برگه اعزام پسرم را امضا کرد

مادر شهید صادق عدالت‌اکبری با اشاره به اینکه برگه اعزام فرزندش را سردار سلیمانی شخصا امضا کرده بود، ادامه داد: من سردار شهید سلیمانی را از نزدیک ملاقات نکرده ام، فرزندم شهید صادق عدالت‌اکبری اشتیاق زیادی برای اعزام به سوریه داشت ولی چون برادرش در سوریه بود فرماندهان برگه اعزام او را امضا نمی‌کردند و می‌گفتند، باید برادرت از سوریه بیاید بعد شما اعزام شوی، ولی پسرم آقا صادق خیلی مشتاق  اعزام به سوریه و مبارزه با گروه تکفیری داعش بود؟ بنابراین خیلی تلاش کرد و دستور اولیه اعزام به سوریه را از شخص سردار شهید سلیمانی دریافت کرد و سپس سایر فرماندهان برگه اعزام او را امضا کردند.

او قهرمان تاریخ است

پدر شهید اکبر زوارجنتی نیز سردار شهید سلیمانی را قهرمان تاریخ ذکر کرد و افزود: در طول تاریخ قصه قهرمان‌های زیادی را شنیده‌ایم ولی شهید سلیمانی فراتر از یک قهرمان ملی است، قهرمانی او را با چشم دیدیم که چگونه یاد و نام او در تاریخ دنیا ماندگار شد.

شهید سلیمانی، دژی در مقابل استکبار جهانی بود، هدف او جلوگیری از پیشروی و نفوذ استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه بود، او معادلات امنیتی منطقه را بر هم زد و اجازه نداد گروه تکفیری داعش بیش از این در منطقه  ناامنی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: چهره حاج قاسم همیشه برای ما قهرمان، ایثارگر و با گذشت و با اخلاص  است.
پدر شهید زوارجنتی  ادامه داد: وقتی آمریکای جنایتکار، گروه تروریستی داعش را که یک فرقه ضداسلامی و ضدانسانی بود به وجود آورد و هزاران میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرد سردار سلیمانی با تیزبینی و هوشمندی تمام این سرمایه‌گذاری‌ها را از بین برد، آمریکای پلید وقتی دید تمام قدرت و دلارهای سرمایه‌گذاری شده‌اش بر باد رفته است، تصمیم گرفت سردار سلیمانی را با عملیات تروریستی به شهادت برساند.

تفکر جهانی شهید سلیمانی به اروپا صادر شده است

زوارجنتی با اشاره به تحولات صورت گرفته بعد از شهادت سردار سلیمانی افزود: آمریکا خیال کرد بعد از شهادت سردار دل‌ها همه چیز تمام شده است در حالی که بعد از شهادت سردار تفکر جهانی بر ضداستکبار رشد کرده و در منطقه حاکم شده است. این تفکر جهانی ضدامپریالیستی را می‌توان در کشورهای اروپایی تماشا کرد. به نوعی باید گفت؟ این تفکر جهانی به اروپا صادرشده است.

وی ادامه داد: این روزها که اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها است یاد و خاطره این قهرمان بین‌المللی در کشورهای اروپایی همچون سوئد، آلمان و تعدادی دیگر از کشورهای گرامی داشته شده و عکس، فیلم و تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

دعا کنید من نیز شهید شوم

جعفر جوانی، پدر شهید مدافع حرم حامد جوانی با اشاره به اولین دیدار خود با سردار‌ شهید سلیمانی گفت: پسرم حامد در سوریه به شدت مجروح شده بود، او را به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل کرده و بستری شده بود. سردار سلیمانی برای عیادت پسرم حامد به بیمارستان آمد وقتی بالای سر پسرم رسید، مرا بغل کرد و به شدت گریست،گفت "من برای حامد گریه نمی‌کنم به خاطر خودم گریه می.کنم که سال‌ها در این راه هستم ولی شهید نشدم، این جوانان دیر آمدند ولی زود به خیل شهدا پیوستند، دعا کنید من نیز به خیل شهدا ملحق شوم" بعد در ادامه صحبت‌های خود گفت " حامد در سوریه آچار فرانسه من بود، تصمیم داشتم اگر حامد این سری آمد او را در سپاه قدس نگه دارم".

پدر شهید جوانی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی برای پسرم حامد در شهرک الماسی تهران مراسم چهلم گرفت و ما نیز به همراه خانواده در آن مراسم حضور داشتیم، سردار سلیمانی دم در مسجد ایستاده و به خانواده‌های شهدا ابراز ارادت می‌کرد و تسلیت می‌گفت.

همچنین سال ۹۸ تقریبا یک ماه قبل از شهادتش در دیدار عمومی خانواده‌های شهدای مدافع حرم دوباره او را ملاقات کردم.

جوانی، مردم‌داری و ولایتمداری را ویژگی بسیار بارز پاسدار رشید اسلام ذکر کرد و افزود: این شهید بزرگوار تابع امر ولایت و بسیار مردم‌دار بود، در عین حال که در برخورد با مردم بسیار مردمی و مهربان بود، در برخورد با مادر و پدر شهید بسیار رئوف بود ولی در بین فرماندهان نظامی بسیار پرقدرت، با صلابت و بسیار پرابهت و محکم بود و با قدرت می‌گفت، کار باید پیش برود و از اصول نظامی خود کوتاه نمی‌آمد.

وی ادامه داد: او در خط مقدم اطاعت از ولی فقیه بود، ۴۰ سال نظامی‌گری کرده ولی حتی یک عکس از ایشان نمی‌توان پیدا کرد که در پشت میز نشسته باشد، به حق باید گفت او سردار امنیت منطقه بود.

پدر شهید جوانی با اشاره به اهمیت استراتژیک منطقه خاورمیانه متذکر شد: دشمنان ایران اسلامی به خوبی به اهمیت ژئوپلتیک‌ و استراتژیک منطقه خاورمیانه پی برده‌اند، بنابراین با پرورش داعش سعی کردند این منطقه را ناامن کنند ولی سردار سلیمانی با حمایت جوانان جهادی و تفکر  اسلام ناب محمدی تمام هزینه و سرمایه گذاری های استکبار جهانی را نقش برآب کرد و آنها نیز نتوانستند حضور سردار امنیت را در منطقه تحمل کنند برای همین او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

مالک اشتر زمان 

سید مجتبی امام‌پناه، برادر شهید عبدالصمد امام‌پناه نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری سردار شهید سلیمانی را مالک اشتر زمان نام برد و گفت: شهید سلیمانی الحق که در خط مقدم ولایت‌پذیری بوده و همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند مالک اشتر زمان است.

وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی با راهبردهای تاکتیکی خود به همراه شهید ابومهدی المهندس عملیات‌های ناامنی در منطقه را خنثی کرده بود و نتیجه این راهبردهای تاکتیکی آزادی بوکمال و بخش اعظمی از مناطقی بود که تحت اشغال آمریکایی‌ها بود. 

برادر شهید امام‌پناه ادامه داد: کماندوهای آمریکایی در این مناطق پایگاه نظامی زده و مستقر بودند، پنتاگون، سی.آی.اِی و سایر ابرقدرت‌ها چندین سال پروژه‌های مختلف طراحی کرده بودند و نتیجه همه  هزینه‌ها، طرح‌ها و نقشه‌های آنان پرورش گروه تکفیری و تروریستی داعش بود که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا آن را به درد زایمان تشبیه کرد و گفت، "درد زایمان منطقه خاورمیانه جدید است" و خانم کلینتون نیز اذعان کرد و گفت، " ۱۵ کشور را گشته‌ام تا داعش را به وجود آوریم، " آنها از پرورش و به وجود آوردن داعش اهداف بزرگ و خطرناکی دارند.

امام‌پناه خاطرنشان کرد: ولی سردار شهید سلیمانی با قدرت ایمان الهی دست در دست قدرت‌های منطقه داد و آنها را دور هم جمع کرد و توانست یک قدرت و بسیج مردمی علیه داعش راه‌اندازی کرده و ابهت استکبار جهانی را با خروج کماندوهای نظامی آمریکا از منطقه بشکند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی شخصیتی سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: این شهید عزیز در جلسه شورای فرماندهی بسیار باصلابت، استوار و با ابهت بود و در هنگام صحبت کردن با فرزندان شهدا بسیار مهربان و دلسوز بود.   

محدثه ذاکر حیدری، فرزند شهید ذاکر حیدری ما را به شنیدن خاطره‌ای از سردار دل‌ها  مهمان کرد و گفت، " دیدار با سردار عزیز یکی از بهترین روزهای زندگیم بود، در زمان دیدار با سردار اشک همه جاری بود اشکی که همراه با شوق فراوان و از سر علاقه و ارادت قلبی بود، حس داشتن پدر بود اینکه می‌گفتند سردار دل‌ها  آن لحظه برایم کاملا ثابت شد با ورود ایشان همه احساس غرور می کردیم 

خاطره‌ای که از ایشان دارم و تا امروز با یادآوری آن اشک در چشانم جمع می‌شود، وقتی ایشان وارد سالن شدند یک فرزند شهید در ردیف اول روی یکی از صندلی‌ها نشسته بود، سردار سخنرانی را شروع کرد، یکی از مسوولان آمد  و آن فرزند شهید را از جایش بلند کرد تا یکی از مقامات جای فرزند شهید بنشیند.

سردار سخنرانی خود  را  قطع کرد و محکم و متذکر گفت، " آقای عزیز با فرزند شهید کاری نداشته باشید، بگذار بشیند" آن فرد تذکر سردار را  نشنید ایشان یک بار دیگر گفت"  گفتم با فرزند شهید کاری نداشته باش بگذار بشیند"  از همه این‌ها عشق به فرزند شهدا مشخص است، همان سرداری که وقتی نماز می‌خواند و فرزند شهید برایش گل آ‌ورد و ایشان گل را گرفتند و دل دختر بچه رو نشکستند". 

وی با اشاره به لحظه‌ای که خبر شهادت سردار سلیمانی  را شنید، افزود: زمانی که خبر شهادت سردار دل‌ها را شنیدم، حس روزی را داشتم که خبر شهادت پدر خودم را شنیدم. با شهادت سردار غم از دست دادن پدرم بیشتر شد، چون وقتی پدر خودم را از دست دادم با بودن سردار بازهم می‌گفتیم، سردار سلیمانی انتقام خون پدر شهیدم و سایر شهدای مدافع حرم را می‌گیرد ولی حالا که سردار به شهادت رسید دیگر پشتوانه‌ای نداریم.همان سرداری که رهبر انقلاب با از دست دادن ایشان  وقت نماز  اشک ریختند چه رسد به حال دل ما"

انتهای پیام/60020/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار