کد خبر: ۱۴۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
جعبه های پیتزا بطور کلی از دو نوع مقوا تولید می شوند. مقوای دوبلکس بهداشتی و مقوای ایفلوت بهداشتی. مقوای دوبلکس بهداشتی از یک لایه مغزی بازیافتی تشکیل شده است که دو لایه کاغذ در دوطرف این مغزی قرار میگیرد. دو لایه زیر و رو چاپ پذیری بالایی دارند و باید کاغذ بهداشتی باشند. لایه های رویی و زیری می تواند از هر نوع کاغزی باشند.

همیشه فرایند تولید یک چیز بسیار جالب است. شما دوست ندارید؟ من که دوست دارم بدانم هر چیز چطور تولید می شود. مثلا یکی از تفریحات من این بود که از پشت شیشه کارخانه زمزم تولید نوشابه شیشه ای را تماشا کنم. اینبار هم میخواهیم با هم به دیدن خط تولید جعبه پیتزا برویم. برای همین قضیه من سری به چاپخانه ایرانیان پک زدم تا تولید جعبه پیتزا و فست فود را از نزدیک ببینم.

با من همراه باشید...

تولید مقوا

تولید جعبه پیتزا

جعبه های پیتزا بطور کلی از دو نوع مقوا تولید می شوند. مقوای دوبلکس بهداشتی و مقوای ایفلوت بهداشتی.

مقوای دوبلکس بهداشتی از یک لایه مغزی بازیافتی تشکیل شده است که دو لایه کاغذ در دوطرف این مغزی قرار میگیرد. دو لایه زیر و رو چاپ پذیری بالایی دارند و باید کاغذ بهداشتی باشند. لایه های رویی و زیری می تواند از هر نوع کاغزی باشند.

مقوای ایفلوت بهداشتی شامل دو لایه کاغذ کرافت و یک قسمت داخلی به شکل پل اصطلاحا فلوت تشکیل شده است. لایه وسط این مقوا بازیافتی نیست و کاغذ سالم بکار برده می شود. برای افزایش مقاومت مقوا بجای یک لایه کلفت داخلی، از یک لایه مارپیچ در وسط کار استفاده می شود. این کار باعث افزایش مقاومت جعبه می شود.

تیغ خوردن

تولید جعبه پیتزا

برای تسریع فرایند تولید جعبه پیتزا، مقوا در ابعاد مختلف برش داده و در تعداد 200 یا 300 هزارتایی دپو می‌شود تا تولید جعبه مشکل تامین مقوا وجود نداشته باشد.

چاپ جعبه پیتزا

تولید جعبه پیتزا

چاپ جعبه های ایفلوت بهداشتی فلکسو است. این نوع چاپ کیفیت بالایی دارد. ولی در تیراژ پایین صرفه اقتصادی ندارد. چاپ بر روی جعبه پیتزاهای ایفلوت محدودیت رنگ دارد. معمولا بر روی این نوع جعبه چاپ تک رنگ، 2 رنگ و نهایتا 3 رنگ انجام می شود. اما جعبه های دوبلکس بهداشتی با چاپ افست چاپ می شوند. چاپ افست هزینه کمتری دارد و چاپ پذیری این نوع جعبه بالاتر است. تقریبا محدودیت رنگ در این نوع چاپ وجود ندارد.

برای سفارش جعبه پیتزا با ایرانیان پک تماس بگیرید:

02188177912

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار