کد خبر: ۱۵۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
گروه استان‌ها - امام جمعه کاشان ضمن تأکید بر لزوم واکاوی و بررسی بیشتر این قیام خونین گفت: قیام ۱۹ دی طلیعه انقلاب اسلامی و اربعین آن موج بروز قیام دیگر نقاط کشور بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه اظهار داشت: یکی از این مناسبت‌ها قیام خونین 19 دی‌ماه مردم قم است؛ ریشه قیام آن است که آیت الله مصطفی خمینی(ره) به دست مزدوران به شهادت رسید و نتایجی این شهادت داشت و بر همین اساس به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی لقب امام دادند و دیگر دستاورد فوران کردن شعله‌های انقلاب بود.

وی ضمن اشاره به جزئیات فجایع 19 دی افزود: خانواده شهدا از ترس ساواک پیکر شهدا را شبانه و مخفیانه دفن کردند و بر همین اساس از آمار شهدا آمار دقیقی در اختیار نیست و از سوی دیگر آمار زخمی‌ها نیز با عدم مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان در دست نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه هر سال رهبر معظم انقلاب برای قیام قم‌ حساب ویژه‌ای باز کردند، ابراز داشت: شعا‌ر‌های آن زمان نشان‌دهنده ابراز ارادت مردم قم به امامِ در تبعید است؛ این قیام طلیعه انقلاب اسلامی و اربعین این قیام، قیام‌های دیگر نقاط در کشور را ایجاد کرد و ریشه این قیام شهادت آقا مصطفی خمینی(ره) است و این روز را بر همین اساس گرامی می‌داریم.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در 19 دی‌ماه هرسال گفت:این موضوع نشان از اهمیت قیام خونین مردم شهر مقدس قم است در حالیکه تا به امروز ابعاد مختلف این قیام خونین واکاوی و بررسی نشده و باعث شده که هنوز راز و رمز‌هایی در درون این قیام خونین باقی مانده باشد که تا کنون افشا و بازگو نشده است ولذا باید بیش از پیش به ابعاد مختلف قیام 19دی‌ماه مردم قم پرداخته شود.

خون شهید سلیمانی دامن آمریکایی‌ها را گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان؛ حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان در مسجد موسی بن جعفر(ع)اظهار داشت: بعد از 110 روز که از نعمت نماز جمعه محروم بودیم خداوند لطف کرد و مجدد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این توفیق الهی به ما عطا شد.

امام جمعه اردستان ضمن اشاره به مناسبت‌های مختلف دی‌ماه گفت: همچون ماه بهمن که برنامه‌های فراوانی را در خود جای داده ماه دی هم دارای این خصوصیات شده و برنامه‌های متنوعی همچون شهادت سردار سلیمانی و 17 دی‌ماه و چهلمین روز شهادت فخر منطقه اردستان شهید فخری‌زاده هستیم.

وی ضمن اشاره به خاکی بودن شهید سلیمانی ابراز داشت: خون شهید سلیمانی جواب داد و دامن آمریکایی‌ها را گرفت و این نهضت ادامه دارد تا آن‌ها نیست و نابود شوند؛ خداوند به او عزت داد و دشمنان این نظام را در سراشیبی سقوط قرار داده است و اتفاقات اخیر گواه این مطلب است.

امام جمعه اردستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشف واکسن ایرانی را به چشم حقارت نگاه نکنید، تاکید کرد: خارجی‌ها اگر واکسن خوبی درست کرده‌اند چرا خودشان روزی چهار هزار نفر فوتی دارند؛ مردم اگر موارد بهداشتی را رعایت کنند شاهد برطرف شدن بیماری کرونا هستیم و می‌توانیم برنامه‌های مذهبی و اعیاد را مجدد برگزار کنیم.

دشمن در اجرای طرح‌های خبیثانه خود مصمم و هوشیار است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بادرود ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: 19 دی‌ماه یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی افزود: 19 دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم همان‌روزی که در تاریکی استبداد و ستم، روزنه‌ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه‌ای شکل داد که طومار دوهزار و500 ساله نظام طاغوتی در مدت زمان کوتاهی برای همیشه در هم پیچیده شد.

امام جمعه بادرود ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: مرحوم علامه مصباح یزدی حقیقتاً مطیع محض ولایت و  مقام معظم رهبری و علی‌رغم برخی اظهارات نادرست درباره‌ی این عالم همچنان در خدمت نظام و انقلاب و رهبری بود و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکرد و می‌‌گفت که من به تکلیف و وظیفه الهی عمل می‌کنم.

خطیب جمعه بادرود در ادامه خطبه با اشاره به چهلمین روز شهادت شهید دکتر فخری زاده شهید هسته‌ای و تقارن آن با سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این تقارن به ما یادآوری می‌کند که دشمن در اجرای طرح‌های خبیثانه خود مصمم و هوشیار است لذا  ما نیز باید هوشیار باشیم و اراده خود را برای مبارزه و شکست طاغوت به نمایش بگذاریم و از آن‌ها غافل نباشیم .

انتهای پیام/801/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار