کد خبر: ۱۵۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
معاون اول رییس جمهور گفت: دولت وظیفه دارد ضمن حمایت از بازار سرمایه همه تلاش خود را برای رفع نگرانی سهامداران و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها به کار گیرد.

جهانگیری: سهام داران نگران نباشند

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت وظیفه دارد ضمن حمایت از بازار سرمایه همه تلاش خود را برای رفع نگرانی سهامداران و جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها به کار گیرد.

اسحاق جهانگیری عصر امروز(شنبه) در دیدار با مدیران هلدینگ ها و شرکت های حقوقی فعال در بازار سرمایه با تأکید بر اینکه بورس نهادی کاملاً‌ مستقل است، اظهار داشت: دولت نمی خواهد و نباید در قوانین، مقررات و سازوکارهای بورس دخالت داشته باشد، در عین حال مردم نیز برای حضور در بازار سرمایه باید به سازوکارهای اقتصادی آن توجه نمایند و از نظر و مشورت کارشناسان و صاحبنظران برای ورود به این بازار توجه کنند. مدیریت بازار سرمایه نیز باید سازوکاری تدوین کند تا اشخاص حقیقی با آگاهی در این زمینه اقدام نمایند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سازوکار بورس کاملاً سازوکاری اقتصادی است، افزود: تصمیمات شورای عالی بورس برای دولت معتبر است و رسالت دولت در این مقطع حمایت و پشتیبانی از این تصمیمات و روش های منطقی و عقلایی اتخاذ شده است زیرا نهاد بورس در مقطع کنونی نشان داده که می تواند محل مناسبی برای تأمین منابع مالی بنگاه های دولتی، عمومی و خصوصی باشد.
جهانگیری با اشاره به افزایش تعداد سهامداران بورس در کشور اظهار داشت:‌ هرگونه قانون و مقرراتی که در دولت و مجلس شورای اسلامی در مقطع کنونی تدوین می شود باید با توجه کامل به مسایل بازار سرمایه صورت پذیرد و نباید اقدامی انجام شود که بر سرنوشت بیش از 40 میلیون سهامدار خرد تأثیر منفی بگذارد، ضمن آن که باید از هر گونه دخالت غیرکارشناسی در بازار سرمایه به خصوص در مقطع کنونی اجتناب شود.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: پیش بینی ها این است که با توجه به تحولات بین المللی، اقتصاد کشور در آینده شرایط بهتری داشته باشد و به سمت ثبات پیش برود. گزارش ها و روند های اعلام شده از وضعیت بنگاه های اقتصادی نیز نشان می دهد که تولیدات اینگونه بنگاه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است، خوشبختانه روند رشد اقتصادی کشور در شش ماهه ابتدایی سال مثبت بوده و انتظار داریم در پایان سال رشد اقتصادی کشور وضعیت بهتری پیدا کند.
جهانگیری با درخواست از شرکت های حقوقی و مدیریت سازمان بورس برای ایجاد ثبات و صیانت از بازار سرمایه در مقطع کنونی گفت: با هماهنگی دو طرف و نیز استفاده از ابزارهای اقتصادی دیگر می توان ضمن حمایت از بازار سرمایه، نیازهای مالی هلدینگ های بزرگ اقتصادی کشور را نیز مرتفع کرد.
در این جلسه وزیر اقتصاد و دارایی با گزارشی از وضعیت بازار سرمایه و مقایسه آن با سال گذشته از اتفاقاتی نظیر بازارگردانی شرکت ها و انتشار اوراق تبعی به عنوان نقطه عطفی در بازار سرمایه کشور یاد کرد و گفت: امسال بازار سهام چیزی بیش از 400 هزار میلیارد تومان برای شرکت های دولتی، عمومی و خصوصی تأمین سرمایه کرده است.
 دژپسند با اشاره به تحولات اخیر و تأثیر اخبار داخلی و خارجی بر بازار بورس کشور خواستار هماهنگی و همکاری مجموعه دستگاه ها و سهامداران حقوقی شرکت های بزرگ برای حفظ مانایی و پویایی بازار سرمایه شد و گفت: در کنار آمادگی برای عرضه اولیه تعداد زیادی از بنگاه ها باید تلاش کنیم تا فضای نااطمینانی و نگرانی به بازار بورس کشور تزریق نشود.
در این جلسه که وزرای نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، رییس اوراق بورس بهادار و رییس سازمان تأمین اجتماعی نیز حضور داشتند، ابراهیمی عضو هیئت رئیسه سازمان بورس گزارشی از آمار بازاری دوره سی و نه هفته ای از ابتدای سال تاکنون در خصوص ارزش بازار به تفکیک صنایع بورسی، عرضه های اولیه، تعداد نمادهای بورسی دارای بازارگردان، میزان خرید و فروش حقیقی ها و حقوقی ها ارائه کرد و گفت: پیشبرد بازار سرمایه منوط به مولفه هایی نظیر اعتماد بخشی از سمت دولت، تأثیر ارز بر بازار، قیمت گذاری های دستوری و القای بی اعتمادی به بازار، تعیین تکلیف سهام عدالت و مدیریت ریسک تغییر قوانین و مقررات است.
در این جلسه نمایندگان برخی شرکت های اصلی بورس کشور دغدغه ها، نگرانی ها و پیشنهادهای خود برای صیانت از بازار سرمایه را ارائه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار