کد خبر: ۱۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۶۳ قرار گرفته و هوای تهران برای سومین هفته متوالی برای همه افراد جامعه آلوده است.

هشدار؛ هوای تهران تا پنجشنبه آلوده است

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۱۶۳ قرار گرفته و هوای تهران برای همه افراد جامعه همچنان آلوده است.

همچنین شاخص کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین بر روی عدد ۱۶۶ قرار داشت و هوای تهران آلوده بود.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول، ۹۰‌ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۱ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۲۰۵ روز هوای قابل قبول، ‌۶۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

همچنین بیشترین دما برای روز جاری در تهران ۱۰درجه و کمترین دما ۳ درجه سانتی گراد پیش بینی شده که هوای پایتخت نسبت به روزهای قبل گرم تر شده است.

در همین حال کارشناس هواشناسی پیش بینی می کند بعد از سه هفته تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها، وزش باد از روز پنج شنبه هوای کلان‌شهرها را در اغلب مناطق کشور تمیز و برای همه گروه‌های سنی سالم خواهد کرد.

«فریبا گودرزی» روز سه شنبه درباره وضعیت هوای کشور گفت: هوای کلان‌شهرها تا دو روز آینده هم چنان ناسالم است و شاهد تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد هستیم.

وی ادامه داد: از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنج شنبه شاهد عبور امواج تراکمی جو از روی کشور هستیم و بارش برف و باران برای برای نقاط غرب کشور رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم از روز پنج‌شنبه و روز جمعه با وزش باد، شرایط جوی در استان‌های شمال شرقی، مرکزی و جنوبی به حالت سالم بازگردد.

وی گفت: روز پنج شنبه و جمعه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل تا ٨ درجه گرم‌تر می شود که احتمال ریزش بهمن و بالاآمدن آب رودخانه ها را به دنبال دارد.

گودرزی گفت: آسمان تهران  امروز و فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود اما از روز پنج شنبه تهران بعد از سه هفته پی در پی آلودگی هوا، نفس می کشد و به شرایط سالم بازمی‌گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار