کد خبر: ۱۵۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
سیستم عامل اندروید ۱۱ با قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های کاربردی مفیدی منتشر شد و توانست توجه بسیاری از کاربران سراسر دنیا را به خود جلب کند.

با ویژگی‌های کلیدی اندروید ۱۱ آشنا شوید

مدتی پیش شرکت گوگل تصمیم گرفت تا آخرین نسخه سیستم عامل اندروید خود را با کاربران به اشتراک بگذارد. این سیستم عامل در تاریخ ۸ سپتامبر سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی و نهایی وارد بازار جهانی شد و افراد توانستند گوشی‌های هوشمند خود را به صورت رایگان بروزرسانی کنند.

همانند سال‌های گذشته نسخه جدید سیستم عامل شرکت گوگل توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. این سیستم عامل توانست با قابلیت‌های کاربردی خود افراد بیشتری را به خرید گوشی‌های اندرویدی ترغیب کند و به همین دلیل در ادامه به برخی از برترین ویژگی‌های این سیستم عامل اشاره شده است.

چه تلفن‌هایی می‌توانند بروزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کنند؟

گفته شده در حال حاضر فقط گوشی‌های Google Pixel قادر به نصب جدیدترین نسخه اندروید هستند. گوگل می‌گوید دستگاه‌های Pixel 2، Pixel 3، Pixel 3a، Pixel 4 و Pixel 4a می‌توانند آن را تهیه کنند، اما تلفن‌های OnePlus، Xiaomi، OPPO و Realme نیز بخشی از عرضه فوری خواهند بود.

اما راهکار دیگری نیز وجود دارد که اگر خوش شانس باشید می‌توانید این سیستم عامل را دریافت کنید. به تنظیمات گوشی بروید و System Update را انتخاب کنید و سپس بروزرسانی‌های جدید را جستجو کنید. همان‌طور که نسخه اندروید ۱۰ پس از مدتی برای گوشی‌های مختلف عرضه شد، سیستم عامل جدید نیز در نهایت برای سایر دستگاه‌های اندرویدی مانند دستگاه‌های سامسونگ در دسترس قرار خواهد گرفت.

ابزار فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش در اندروید ۱۱

ابزار فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش در اندروید ۱۱

اسکرین‌شات‌ها، یک روش سریع و آسان برای عکس گرفتن از هر چیزی روی صفحه‌نمایش هستند، اما مواردی هست که باید به جای عکس، فیلم ضبط و رکورد شود. به عنوان مثال، می‌خواهید صحنه‌هایی هیجان‌انگیز از بازی را رکورد کنید و به دوستان نشان دهید یا مراحل بروز یک عیب و مشکل در گوشی را برای فرد دیگری بفرستید تا شما را راهنمایی کند.

بعد از نصب اندروید ۱۱، می‌توانید از ابزار Screen Record در بخش Quick Settings استفاده کنید. اگر این قسمت قابل مشاهده نیست؛ روی آیکون مداد ضربه بزنید تا آن را به بخش دسترسی سریع خود اضافه کنید. اکنون، باید روی آیکون Screen Record ضربه بزنید و قابلیت ضبط صدا را فعال و یا غیر فعال کنید. همین‌طور می‌توانید امکان نمایش تعاملات لمسی در فیلم را فعال سازید. برای متوقف کردن ضبط باید دوباره روی اعلان Screen Record ضربه بزنید. ویدئو ضبط شده در پوشه دوربین گوشی شما ذخیره می‌شود؛ جایی که می‌توانید فیلم را ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید.

عملکرد Bubbles یا چت‌های شناور

اندروید ۱۱ ویژگی آشنا، اما مفیدی را به نام "Bubbles" معرفی می‌کند. برای هر کسی که از برنامه Facebook Messenger استفاده می‌کند، عملکرد Bubbles چیز جدیدی به نظر نمی‌رسد. چت‌های حبابی یا چت‌های شناور، قابلیتی مانند Chat Heads مسنجر فیسبوک هستند. وقتی شما این قابلیت را فعال می‌کنید؛ یک آواتار کوچک مشابه یک حباب برای هر چت روی صفحه‌نمایش نشان داده می‌شود؛ فارغ از اینکه شما از کدام برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنید.

وقتی روی این حباب یا آواتار ضربه بزنید؛ پنجره کوچکی باز شده و بدون نیاز به باز کردن کامل یک اپلیکیشن، می‌توانید پیام‌های جدید را خوانده و جواب دهید. حباب‌ها را می‌توانید در هر بخشی از صفحه قرار دهید و با کشیدن به سوی پایین صفحه حذف می‌شوند. برای استفاده از ویژگی Bubbles باید آیکون کوچک Bubbles در گوشه پایین صفحه سمت راست اعلان ضربه بزنید تا بلافاصله برای آن پیام فعال شود. یک روش دیگر، اولویت دادن به یک پیام است تا همیشه به صورت حبابی ظاهر شود.

عملکرد Bubbles یا چت‌های شناور

سپس می‌توانید حباب‌های اعلان‌ها را در هر نقطه‌ای از صفحه بکشید و سراغ گزینه‌های آن‌ها بروید. روی آواتار شخصی خود ضربه بزنید و آن را تغییر دهید یا با دوست خود پیام‌هایی رد و بدل کنید؛ بدون اینکه نیاز باشد از یک نرم افزار خارج شوید یا برنامه پیام‌رسان مورد نظر را باز کنید. برای حذف یک حباب کافی است که آن را به سوی پایین صفحه کشیده و بعد روی علامت کوچک X ضربه بزنید. برای غیرفعال کردن قابلیت حباب‌ها باید قسمت تنظیمات یا همان Settings را باز و عبارت Bubbles را جست‌وجو کنید. در صفحه باز شده می‌توانید قابلیت حباب‌ها را فعال یا غیرفعال کنید.

نادیده گرفتن اعلان‌ها هنگام ضبط فیلم

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید که به نظر می‌رسد با اندروید ۱۱ راه اندازی می‌شود، قابلیت نادیده گرفتن اعلان‌ها هنگام ضبط فیلم است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد دوربین را در حالت "مزاحم نشوید" قرار دهند تا اعلان‌ها نمایش داده نشوند و فیلم‌های شما را خراب نکنند.

قابلیت کنترل سریع وسایل هوشمند

اکنون که تلفن‌ها به یک کنترل بی‌سیم برای طیف وسیعی از دستگاه‌های دیگر تبدیل شده اند، Google در حال ایجاد یک مرکز کنترل سریع است. اندروید ۱۱ برای کنترل چراغ‌ها و قفل‌های هوشمند، لوازم خانگی و همچنین میزبانی کارت‌های اعتباری و رزرو پرواز، فضای اختصاصی را به شما معرفی می‌کند. به نظر می‌رسد داشتن خانه هوشمند از ویژگی‌های بسیار زیبایی برخوردار باشد، اما اگر دوست دارید همه چیز را به صورت آنالوگ نگه دارید، احتمالا استفاده چندانی نخواهد داشت.

قابلیت کنترل سریع وسایل هوشمند

اگر چندین دستگاه هوشمند خانگی را به دستیار گوگل در گوشی متصل کرده باشید؛ در بخش کنترل سریع می‌توانید آن‌ها را ببینید و بدون اینکه نیاز باشد برنامه‌های جداگانه هر کدام را باز کنید؛ برخی تنظیمات یا دستورات کنترلی را انجام دهید. با ضربه زدن روی کلید منو می‌توانید دستگاه‌های بیشتری اضافه یا کم کنید. این یک شروع بسیار عالی برای کنترل همه دستگاه‌های هوشمند روی گوشی تلفن همراه است.

اعلان‌های خود را کامل پاک کنید

 همه ما تمایل داریم که اعلان‌های جدید را هنگام نمایش به سمت پایین آورده و آن‌ها را بخوانیم. قابلیت نسخه جدید اندروید مانند سطل آشغال رایانه شما دارای یک گزارش از اعلان های اخیرا رد شده است، بنابراین می توانید از طریق آن‌ها دوباره برگردید و اعلان‌های خود را بخوانید. شما این امکان را دارید که قابلیت مذکور را خاموش کنید اما اگر دوست دارید فرصتی دیگر برای مرور اعلان های اخیر خود داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را برگردانید.

اعلان‌های خود را کامل پاک کنید


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار