کد خبر: ۱۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
این امر در قیمت حمل و نقل مواد تا کارخانه تاثیرگذار است. همچنین با توجه به اینکه اکثر دستگا‌های تولید سیمان از گازوئیل استفاده می‌کنند این امر می تواند موجب افزایش هزینه‌های تولید شود.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: سهمیه دولتی گازوئیل برای صنعت سیمان حذف شده و باید سوخت مورد نیاز در این بخش نیز به صورت آزاد تهیه شود که باعث افزایش دو درصدی نرخ 100 هزار تومانی هر تن سیمان می‌شود.
 
عبدالرضا شیخان  با اشاره به نرخ 300 تومانی هر لیتر گازوئیل که شب گذشته اعلام شد، اظهار کرد: این امر در قیمت حمل و نقل مواد تا کارخانه تاثیرگذار است. همچنین با توجه به اینکه اکثر دستگا‌های تولید سیمان از گازوئیل استفاده می‌کنند این امر می تواند موجب افزایش هزینه‌های تولید شود.
 
وی ادامه داد: این مساله موجب افزایش هشت درصدی قیمت مواد اولیه تهیه تولید سیمان می‌شود و در مجموع دو درصد در قیمت تمام شده سیمان تغییر ایجاد می‌کند.
 
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه کارخانه‌ها سیمان را درب کارخانه به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: هزینه حمل بعد از فروش، برعهده مشتری است که البته افزایش قیمت بنزین در این مرحله نیز تاثیرگذار است.
 
شیخان درخصوص سهمیه‌بندی گازوئیل برای تولید سیمان گفت: دیگر چیزی به اسم سهمیه‌بندی وجود ندارد و همه تولید‌کنندگان باید انرژی خود را به صورت آزاد خریداری کنند.
برچسب ها: نرخ ، سیمان ، گازوئیل
نام:
ایمیل:
* نظر: