کد خبر: ۱۵۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش می‌شود در بخش خانگی و تجاری قطعی برق نداشته باشیم و امروز شرایط تامین برق در کشور پایدار بوده‌است. وی همچنین در خصوص نحوه دریافت خسارت ناشی از قطعی برق توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش صبحانه،سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش می‌شود در بخش خانگی و تجاری قطعی برق نداشته باشیم و امروز شرایط تامین برق در کشور پایدار بوده‌است. وی همچنین در خصوص نحوه دریافت خسارت ناشی از قطعی برق توضیحاتی را ارائه کرد.
 رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در برنامه گفت و گوی۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص دلایل قطعی برق در روز گذشته تصریح کرد: به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق اعمال شد اما در حال حاضر برق کشور در شرایط پایدار بسر می‌برد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: دیروز امکان تامین ۱.۵ درصد از میزان مصرف انرژی کشور  را نداشتیم و با محدودیت مواجه شدیم.  حدود ۸ ساعت در برخی مناطق کشور خاموشی داشتیم که البته مدیریت شد تا هر شهروند تنها ۲ ساعت قطعی برق داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: خط قرمز ما بخش خانگی و تجاری است و تلاش می شود در این حوزه ها قطعی برق نداشته باشیم امروز تا این لحظه شرایط تامین برق در کشور پایدار بوده است.

رجبی بیان کرد: امسال مصرف برق و گاز در کشور افزایش داشته است. ۷ درصد افزایش مصرف برق داشتیم و بیشتر آن به کارخانجات و صنایع بوده است.

او تاکید کرد: موازنه بین تولید و مصرف باید برقرار شود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص اطلاع ندادن قطعی برق در روز گذشته توضیح داد:  روز گذشته در هیچ صنعتی قطعی برق نداشتیم. شرایط برای تامین برق فراهم بود اما محدودیت اعمال شد که بیشتر در پیک شبانه بود بین ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر اما در ظهر هم خاموشی داشتیم.این خاموشی ها قابل پیش بینی نبود تا اطلاع رسانی کنیم.

او ادامه داد: در برخی بخش ها کاهش مصرف سوخت صورت گرفت و شرایط پایدار شد. برای آینده این امکان را با شرکت گاز فراهم کردیم که مشترکان خانگی و بیمارستان ها در هر شرایط قطعی برق نداشته باشند و در صورت بروز مشکل حتما از قبل اطلاع رسانی خواهد شد.

او در خصوص شکایت برخی صنایع در مورد قطعی برق گفت: روز گذشته فقط بخش خانگی و تجاری قطعی برق داشتیم و بخش صنایع هیچ محدودیتی اعمال نشد.

سخنگوی صنعت برق در خصوص افزایش مصرف برق به دلیل استخراج رمزارزها گفت: تا کنون ۱۶۲۰ مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز  شناسایی و تعطیل شده اند که معادل ۲۶۰  مگاوات مصرف برق داشته اند و نسبت به ۴۰ هزار مگاوات مصرف برق کشور ناچیز است.

او در پایان در خصوص پرداخت خسارت به افرادی که از قطعی برق روز گذشته متضرر شده اند گفت: افراد اگر خسارتی ناشی از قطعی برق روز گذشته داشته باشند می توانند از طریق سامانه برق من و بیمه دات توانیر  اعلام و پیگیری کنند.

مدیریت مصرف راهکار تامین برق و گاز در کشور
در ادامه برنامه جولایی مدیر دیسپاچینگ  شرکت ملی گاز گفت: از ابتدای آذر ۳۰ درصد افزایش مصرف گاز در بخش خانگی داشته ایم. امسال میزان تولید گاز ۶۰ میلیون متر مکعب افزایش  یافته است.

او ادامه داد: مشکلات روز گذشته به دلیل افزایش مصرف در بخش گاز و برق بود. اقداماتی برای تامین سوخت نیروگاه ها انجام شده و البته راهکار اصلی رفع این مشکل، مدیریت مصرف گاز و برق است.

جولایی تاکید کرد:  اولویت شرکت ملی گاز، تامین گاز بخش خانگی و تجاری است. قطعی گاز عواقب خاصی دارد و وصل مجدد آن به راحتی نیست. باید گاز را به صورت پایدار به همه قسمت ها برسانیم.

او با اشاره به لزوم مدیریت مصرف  تصریح کرد: افراد باید دمای خانه را بین  ۱۸ تا ۲۴ درجه نگه دارند. اگر یک درجه از گرمای منازل را کاهش دهیم معادل صرفه جویی در گاز تولیدی در یک فاز پارس جنوبی  است.

گلایه صنعتگران از قطعی برق
در ادامه خالقی قائم مقام خانه صنعت و معدن گفت: در برخی استان ها گزارش تلفنی از صنعتگران در خصوص قطعی برق داشتیم اما هنوز گزارش کتبی ارسال نشده است.

او ادامه داد: قطعی برق در صنایع بدون اطلاع قبلی خسارت بالایی به همراه دارد و دستگاه های ذیربط ملزم به پرداخت خسارت به واحدها هستند.
برچسب ها: خسارت ، قطعی برق ، صنعت برق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار