کد خبر: ۱۵۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
علیرغم فشارهای آمریکا و اعمال تحریم، دولت آلمان مجوز ساخت خط لوله نورداستریم را در آب‌های خود صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پیمانکار پروژه ساخت خط لوله نورداستریم-2 طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان هیدروگرافی و دریایی فدرال آلمان مجوز ساخت خط لوله نورداستریم در آبهای آلمان را بین ماههای ژانویه تا ماه مه 2021 صادر کرده است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، شرکت سازنده این خط لوله می‌تواند فورا عملیات ساخت این پروژه عظیم را در داخل آبهای منطقه انحصاری اقتصادی آلمان آغاز کند و باید آن را تا ماه مه به پایان برساند. 

طول این خط لوله در آبهای آلمان حدود 30 کیلومتر است.

عملیات ساخت این خط لوله در حالی انجام می‌شود که دولت آمریکا طی سالهای گذشته با اعمال فشار به برلین و مسکو و کشورهای اروپایی که این خط لوله از آن عبور می‌کند و اعمال تحریم علیه طرفین ذینفع در این پروژه تلاش کرده از اجرای این خط لوله استراتژیک جلوگیری کند.

روند انجام پروژه نورد استریم 2 زمانی که آمریکا در دسامبر 2019 تحریم هایی علیه شرکت های دخیل در احداث این خط لوله اعمال کرد، به حالت تعلیق درآمده بود. واشنگتن شرکت هایی که خدمات به این پروژه ارائه می دهند یا برای تقویت یا نصب تجهیزات بر روی کشتی هایی که خط لوله نصب می کند، سرمایه گذاری می کنند را هدف قرار داد.

نورد استریم خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به طول ۱۲۲۲ کیلومتر است، که از روسیه آغاز شده و پس از عبور از بستر دریای بالتیک، در شهر گرایفسولد، آلمان پایان می‌یابد.

ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط لوله روزانه معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب می‌باشد.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار