کد خبر: ۱۵۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱
حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت:داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حجت الاسلام  شاهرخی در خطبه اول نماز جمعه این هفته خرم آباد با سفارش همگان به خویشتن داری و تقوای الهی، اظهار کرد: قرآن کریم، از دنیا پرستی به عنوان ریشه طغیان و نافرمانی از آموزه‌های الهی یاد می‌کند.

او با بیان اینکه انحراف از آنجا شروع می‌شود که دنیا را بر آخرت ترجیح می‌دهند، افزود: قانون و سنت الهی برای همه یکسان است، هر کسی که دنیا را بر آخرت ترجیح داد دچار شقاوت و بدبختی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  تصریح کرد: آن کسی که طغیان و سرکشی کند و دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، جهنم جایگاه او خواهد بود چرا که دنیا طلبی انسان را به ظلم، زور، ستم، بدزبانی و فساد در اجتماع وادار می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی، خاطر نشان کرد: کسی که دنیا را بر آخرت ترجیح دهد، شقاوت و بدبختی نتیجه تلاش و فعالیت‌های او خواهد بود.

او با بیان  اینکه کسی که از مقام و جایگاه با عظمت پروردگار عالم بترسد و بین خوف و رجا باشد، جایگاهش بهشت خواهد بود، یادآوری کرد: ریشه مبارزه با نفس، مبارزه با دنیا طلبی است، هر کس می‌خواهد بر نفس خویش حاکم شود و امیر خود باشد باید با دنیا طلبی حرام و تمایلات حرام مبارزه کند، در این صورت موفق می‌شود و خوف الهی بر او حاکم خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت : انسان آگاه و فهیم می‌داند که هیچ چیزی از خدای متعال پنهان باقی نمی‌ماند، وقتی که وارد صحنه قیامت می‌شود دائماً کارهای دنیا را به یاد می‌آورد.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: خداوند در قرآن سرنوشت دو گروه را ذکر می‌کند، یکی آنهایی که از رحمت و غضب خداوند بیمناک هستند، نفس خود را از دنیا طلبی حرام باز می‌دارند و اطاعت خدا را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند، از این رو بهشت پاداش چنین انسان‌هایی خواهد بود.

اوبا بیان اینکه نمونه چنین انسانی، حضرت فاطمه (س) است، گفت : ایشان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامان شیعه بودند، در فضیلت این بانوی بزرگ همین بس که سوره‌هایی همچون سوره کوثر، انسان، آیه تدبیر و آیه مودت درباره ایشان، همسر گرامی و فرزندان ایشان نازل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دوستی و دشمنی با آن حضرت به منزله دوستی و دشمنی با وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) است،  خاطر نشان کرد: نکات فراوانی برای یادگیری از زندگی حضرت فاطمه (س) وجود دارد که از جمله آنها تدبیر در امور منزل، فعالیت‌های اجتماعی سازنده، عبادت و شب زنده داری است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی  با سفارش همگان به تقوای الهی،  اضافه کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: که خالق در نزد انسان‌های با تقوا، بزرگ و عظیم است.

او با بیان اینکه متقین کسانی هستند که خدای متعال در نظر آنها بزرگ است و غیر خدا، هر چه هست صغیر و ناچیز است، تصریح کرد: خدا را در عمل و درون خود بزرگ بشماریم و غیر خدا را هر چه هست در نظر خود صغیر و کوچک بشماریم، اگر به این فهم و درک برسیم در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی ما تأثیرگذار خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بااشاره  اینکه به روند فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری،گفت : در این رابطه مطالب و نکاتی که لازم بوده را در اتاق‌های در بسته به اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شخص شهردار اعلام کرده‌ام، اما در این اجتماع عمومی هم به میزانی که می‌شود در جمع عموم مطالب و نکاتی را بیان می‌کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه سابقه شهرداری در خرم آباد به بیش از ۹۰ سال می‌رسد، خاطر نشان کرد: آغاز فعالیت شهرداری در آن زمان مختص به دو محله معروف خرم آباد بوده است و همچنان این دو محله در نزد ما بزرگ هستند.

او بیان کرد: با گسترش شهر، طبیعتاً این خدمات و همچنین وظایف عمرانی، ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میادین، پارک‌ها، توسعه معابر، تنظیف، نگهداری، تسطیح معابر، مجاری آب‌ها و فاضلاب‌ها، رفع سد معابر عمومی، تعیین محله‌های مخصوص برای نخاله‌ها، تأسیس مؤسسات فرهنگی و کمک به آنها، اتخاذ تدابیر مؤثر برای حفظ شهر از خطر سیل و آتش و …بر اساس قانون بر عهده شهرداری‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در قانون اساسی، ۳۴ ماده و ۹ تبصره به عنوان وظیفه بر عهده اعضای شورای اسلامی شهرها است و هر کسی داوطلب خدمت در این شوراها بوده باید اینها را مطالعه کند و در خود این آمادگی را ببیند که آیا می‌تواند خود را وقف خدمت به مردم کند یا نه؟ گفت: اینها وظایف سخت و سنگینی است، امور عمرانی، نظارت بر درآمدها، هزینه‌ها، امور فرهنگی، بهداشتی و… وظایفی است که بر عهده شهرداری و شورای شهر نهاده شده است.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه ما اینها را در نشست‌های مختلف بازگو کرده‌ایم،  اضافه کرد: وظایفی هم بر عهده ما شهروندان است که یکی از آنها حس تعلق خاطر به محله و شهر محل سکونت خود ما است، شهر خود را خانه خودمان باید بدانیم.

اوبا تاکید بر ضرورت تشویق دیگران به مشارکت در امور شهر، یادآورشد: احساس مسئولیت در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم مهم است، همچنین تلاش در جهت حفظ نظافت شهر و همچنین تشریک مساعی، تعاون و همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی بسیار مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، همچنین بر ضرورت پرهیز از ایجاد و تأسیس اماکنی که موجب بروز مزاحمت برای مردم می‌شود تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به حد و اندازه‌ای که در اداره شهر قابل قبول هست، کاستی‌هایی وجود دارد، تا این کاستی‌ها از سوی مسئولان و شهروندان بر طرف نشود ما به مدیریت قابل قبول شهری نخواهیم رسید.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه، مردم شهر را خانه خود بدانند و در عمران، آبادانی، امور فرهنگی و حفظ مؤلفه‌های شهر خوب، مشارکت داشته باشند،  عنوان کرد: همچنین مردم عوارض شهرداری را پرداخت کنند، اگر این امر محقق نشود، اداره شهر امکان پذیر نخواهد بود.

او گفت: بر اساس اعلام شهرداری و شورای اسلامی شهر، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی بدهکاری‌های زیادی به شهرداری دارند، طبق آماری که اعلام می‌شود این بدهکاری زیاد است، سازمان‌ها این بدهکاری خود را به هر روشی که هست باید پرداخت کنند تا وضعیت شهر از این حالتی که هست نجات پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه رسیدگی به مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت کار شهرداری و شورای اسلامی شهر باشد،  ادامه داد: البته در کنار شهرداری، دستگاه‌های مرتبط دیگری هم هستند که باید پای کار بیایند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت کار و فکر جهادی در مدیریت شهرداری، خاطر نشان  کرد: حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز و درختان سرسبز که پیشینه شهر هستند بسیار مهم است، برای ما قابل قبول نیست که یک درخت سر به فلک کشیده به دلیل اینکه در کنار یک آپارتمان چندین طبقه است، بریده شود.

اوبا بیان اینکه باید پیشینه فرهنگی و تاریخی شهر حفظ شود،  تاکید کرد: داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهردار و شورای اسلامی شهر است، باید بدانند که در پنج سال آینده جایگاه هر محله‌ای در امور فرهنگی، عمرانی و بهداشتی چه خواهد بود؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما ضمن تشکر از کارهای انجام شده، ظرفیت شهرهای استان و همچنین مرکز استان بیش از این است که بشود خدماتی شایسته ارائه داد، گفت: رضایت مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ دی ماه و شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران ایشان، گفت: مقام معظم رهبری درباره ایشان فرمودند: که جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمد.

او با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری درباره شهید نواب صفوی نوشت «سلام بر پیشتاز جهاد و شهادت در زمان ما»، افزود:  جمعیت فداییان اسلام در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و فعالیت‌های آن از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ ادامه پیدا کرد، این شهید عزیز بعد از ۱۰ سال مبارزه، جهاد مستمر و بی وقفه در سن ۳۱ سالگی به همراه یاران خود به شهادت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه این شهید عزیز و یارانش به دنبال آرمان‌هایی بودند که امام راحل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ دنبال کردند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این آرمان‌ها به بار نشست، گفت: شهید نواب صفوی، طلبه‌ای جوان، پر شور و پر حرارت بود و وجود ایشان مملو از عشق و ایمان به اسلام و دلداده مردم بود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شهید نواب صفوی، امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال جامعه‌ای بوده و هستند که دینداری و باور راسخ به آموزه‌های دینی در آن گسترش پیدا کند،  یادآورشد: ارتباط معنوی، مستمر و توسل به ائمه معصومین، تحقق و حاکمیت اخلاق اسلامی کاربردی، حضور فعال در امور مستحبی دارای جنبه سیاسی، دینی و مذهبی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن، حماسه ۹ دی، نماز جماعت و جمعه و…، بصیرت و آگاهی به اهداف و اصول انقلاب اسلامی مانند عدالت اجتماعی و اخوت اسلامی، صداقت، استکبار ستیزی، مرز بندی با دشمن، تقوا، همراه با تعهد، دانایی و توانایی در مسئولیت‌ها، دوری از محدودیت‌های قومی، نژادی و… از آرمان‌هایی بوده که امام راحل و مقام معظم رهبری به دنبال آنها بوده و هستند.

او تاکید کرد: این راه امام راحل و مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد و جهاد و مجاهدت‌های امثال شهید حاج قاسم سلیمانی چه فضاحت‌هایی برای استکبار جهانی به وجود آورده است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار