کد خبر: ۱۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲
آژانس داروسازی نروژ از ثبت ۲۳ مورد مرگ در پی دریافت واکسن کرونای شرکت فایزر در این کشور خبر داد.
صراط:
۱۳ نفر بر اثر تزریق واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر در نروژ جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس داروسازی نروژ تاکید کرد افرادی که بر اثر تزریق واکسن فایزر جان خود را از دست دادند از افراد سالخورده و ضعیف بوده‌اند لذا باید این موضوع را مد نظر قرار داد که به رغم ادعا‌ها مبنی بر اینکه این واکسن «خطر بسیار کمی» دارد، آیا باز هم باید هر فرد ضعیف را واکسینه کرد؟

چهار روز پیش از مراسم سال نو میلادی، تزریق واکسن فایزر/بیون تک در نروژ آغاز شد. از آن زمان یک فرد سالخورده به نام سواین آندرسون (۶۷ ساله) اولین فرد در خانه سالمندان نروژ بود که این واکسن را تزریق کرد و طی هفته‌های بعد بیش از ۳۳ هزار نفر از مردم این کشور این واکسن را تزریق کردند.

اعلام شده است که این واکسن ممکن است باعث عوارض جانبی با شدت‌های متفاوت در افراد شود و در حال حاضر آژانس داروسازی نروژ اعلام کرده است که یک مورد از این عارضه در این کشور اتفاق افتاده است و در مجموع تاکنون ۲۹ مورد عوارض جانبی در افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند، گزارش شده است که این می‌تواند هشداری برای مرگ و میر باشد.

مدیر آژانس داروسازی نروژ در مصاحبه با شبکه ملی ان آر کی گفت: «البته، ۱۳ مورد مرگ و میر گزارش شده است که ۹ نفر بر اثر شدت عوارض جانبی و بقیه با عوارض جانبی کمتر فوت کرده‌اند.»

به گفته او، در مجموع ۲۳ مورد مرگ و میر از سوی آژانس داروسازی نروژ در ارتباط با واکسیناسیون کرونا گزارش شده است که تاکنون تنها ۱۳ مورد آن مورد ارزیابی کارشناسان بهداشت قرار گرفته است.

همه این تلفات در بین افراد ضعیف و سالخورده در خانه سالمندان نروژ اتفاق افتاده است و همه افراد فوت شده بالای ۸۰ سال داشته اند و برخی از آن‌ها هم سنشان بیش از ۹۰ سال گزارش شده است.
برچسب ها: کرونا ، واکسن ، نروژ ، صراط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار