کد خبر: ۱۵۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۷
داده‌نمای «شیران کوهستان» به‌طور اجمالی به بررسی رشادت‌های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دفاع مقدس یکی از شاخص‌ترین وقایع تاریخ معاصر است که در آن روح مقاومت، ایستادگی و همدلی مردم اقصی‌نقاط کشور بروز و ظهور یافت. در این راستا، نقش مردم استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور در مقابله با ارتش متجاوز بعثی، بی‌بدیل و کم‌نظیر بود و رزمندگان اسلام از شهر و دیار خود در قالب تیپ‌ها یا لشکر‌های استانی، در جبهه‌های نبرد حضور می‌یافتند.

پس از گذشت سال‌های اولیه جنگ، با گسترش سازمان رزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رفته‌رفته هر استان دارای لشکر یا تیپ مستقل به خود شد و حتی برخی استان‌های بزرگ نظیر تهران، فارس، خراسان و اصفهان نیز دارای دو لشکر مجزا بودند.

به‌همین منظور همزمان با چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مجموعه داده‌نماهای خود، به بررسی رشادت تیپ‌ها و لشکر‌های استانی در جنگ تحمیلی هشت‌ساله می‌پردازد تا نقش مردم شهر‌های مختلف کشور، بیش از پیش مورد مطالعه و تحقیق واقع شود که در این راستا، داده‌نمای «شیران کوهستان» به‌طور اجمالی به بررسی رشادت‌های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، سال ۱۳۶۳ تاسیس شد و در عملیات‌های مختلف ایفای نقش کرد. توان جسمی بالا و رزم در مناطق صعب‌العبور کوهستانی از خصوصیات این لشکر بود. یکی از برجسته‌ترین عملیات آن‌ها نیز در منطقه «حاج‌عمران» انجام شد که از سقوط «پیرانشهر» جلوگیری کرد.

پس از این رشادت‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی، نبرد مردان لر را «بیش از آنچه شنیدنی باشد دیدنی» توصیف و از «پایداری» مردان غیور آن دیار تقدیر کردند.

داده‌نما/ رشادت‌های لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در دفاع مقدس

مشاهده تصویر در اندازه کامل

انتهای پیام/ 113

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار