کد خبر: ۱۵۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
گروه استان‌ها-معاون خدمات شهری منطقه۱۰ شهرداری اصفهان گفت: تندیس پروین اعتصامی در اصفهان به علت تغییر جنس مجسمه با نظارت شهرداری به کارگاه منتقل شده و هیچ سرقتی در کار نبوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در فضای مجازی خبری مبنی بر دزدیده شدن مجسمه پروین اعتصامی در خیابان پروین دست به دست پیچید. این موضوع از شهرداری منطقه 10 پیگیری شد و مشخص شد هیچ دزدی در کار نبوده فقط مجسمه زیر نظر شهرداری برای تغییر جنس به کارگاه منتقل شده و بعد از آن به جای خود باز خواهد گشت.

رامین میرعسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به تکذیب سرقت مجسمه پروین اعتصامی در خیابان پروین، اظهار داشت: چندی پیش مجسمه‌ای در یکی از خیابان‌های اصفهان به سرقت رفت و از آنجایی که جنس این مجسمه‌ها برنز و برنج است و ارزش مالی و هنری بسیاری دارد، راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این راستا شهرداری ابلاغیه‌ایی مبنی بر جمع آوری تندیس‌ها در سطح شهر اصفهان صادر و مجسمه‌ها به کارگاه فنی زیباسازی شهرداری منتقل شد.

معاون خدمات شهری منطقه 10 شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجسمه‌ها در کارگاه با جنس فایبرگلاس در حال ساخت هستند، گفت: در حال حاضر پیمانکاران مشغول ساخت مجسمه‌ها هستند و پس از پایان کار دوباره سر جای خودشان نصب خواهند شد.

وی تصریح کرد: تندیس‌هایی با جنس برنز و برنج در اماکنی که محفوظ‌تر است و امکان سرقت وجود ندارد استفاده خواهند شد.

میرعسگری ادامه داد: تندیس‌ها در حال ساخت هستند و انشاالله تا عید نوروز در جاهای قبلی خود نصب و در دید انظار قرار خواهند گرفت.

به گزارش تسنیم، رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی مشهورترین بانوی شاعره ایرانی است که در سال 1285 در تبریز به دنیا آمد. متولد شدن در یک خانواده هنرمند در تبدیل پروین به بزرگترین بانوی شاعر ایرانی بی تاثیر نبود او از محضر اساتیدی چون علی اکبر دهخدا و ملک الشعرای بهار بهره برد. از او یک دیوان مشتمل بر 248 قطعه شعر بر جای مانده که مرگ نا به هنگامش در سن 35 سالگی به علت ابتلا به بیماری حصبه او را از ادامه مسیر بازداشت. در حال حاضر در حرم فاطمه معصومه(س) در آرامگاه خانوادگی‌اش به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/166/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار