کد خبر: ۱۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
امام جمعه موقت ورامین یکی از مهمات زندگی زندانیان پس از آزادی و یا در زمان زندان را اشتغال دانست و گفت: ایجاد آموزش تخصصی و اشتغال پایدار برای زندانیان آزاد شده و دربند بسیار مهم است و می‌توان حتی یک مرکز تولیدی به این مهم اختصاص داد و از آن‌ها در کارخانجات تولیدی بهره برد چون شهرک‌های صنعتی شهرستان ورامین به دنبال نیروی کار متخصص و ساده هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین صبح امروز با حضور در انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان ضمن تقدیر از زحمات مدیرعامل و اعضای این انجمن، اظهار کرد: در این گرفتاری‌های فعلی جامعه کار شما قابل تحسین است که به کمک خانواده یک مجرم می‌روید که گاهاً افراد اجتماع آن‌ها را طرد کرده‌اند.

وی یکی از مهمات زندگی زندانیان پس از آزادی و یا در زمان زندان را  اشتغال دانست و گفت: ایجاد آموزش تخصصی و اشتغال پایدار برای زندانیان آزاد شده و دربند بسیار مهم است و می‌توان حتی یک مرکز تولیدی به این مهم اختصاص داد و از آن‌ها در کارخانجات تولیدی بهره برد چون شهرک‌های صنعتی شهرستان ورامین به دنبال نیروی کار متخصص و ساده هستند.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از به کارگیری مدیران غیربومی در ورامین، ادامه داد: متأسفانه در شهر ورامین پیگیری جدی برای کارها وجود ندارد چون اکثر مدیران ما غیربومی هستند و این‌ها خسارت برای مردم این شهر شده است؛ هماهنگی‌هایی برای ارتقای سطح کمی و کیفی  شهرستان انجام می‌گیرد اما چون دلسوزی نیست و کارها تعارفی شده است وضعیت این است که می‌بینیم.

حجت الاسلام محمودی ضمن دعوت از خیران شهرستان برای کمک به این انجمن، بیان کرد: لازم است جلساتی برای الگوگیری و در جریان امور قرار گرفتن خیران از این انجمن انجام بگیرد تا خیران هم برای کمک به مراکزی مانند انجمن حمایت از زندانیان آگاهی و انگیزه کافی پیدا کنند.

اکثر خانواده زندانیان مشکلات درمان و مسکن دارند

حسین خلیلی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ورامین هم با تشکر از حمایت‌های امام جمعه، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ خانواده به طور ثابت و ۴۰۰ خانواده به شکل موردی تحت پوشش انجمن ما هستنند که شهرستان پیشوا انجمن حمایت از زندانیان ندارد و بعضاً مراجعاتی نیز از این شهرستان داریم.

وی به مشکلات عمده خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: اکثر این خانواده‌ها مشکلات درمان و مسکن دارند و در هر ماه سبد کالا و وجوه نقدی برای کمک به معیشت این خانواده‌ها تقدیم می‌شود و در سایر موارد هم به عنوان مثال در سال قبل هزینه ثبت نام ۱۱دانشجو را تقبل کردیم و با دو پزشک دندانپزشک قرار داریم که همراه ۱۰ خانواده برای این خدمات به طور رایگان مراجعه کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ورامین از جمله کارهای مهم بعد از معیشت این خانواده را پیگیری آزادی زندانیان دانست و ابراز کرد: کارهایی که در خصوص صلح و سازش ما انجام می‌دهیم بسیار فراتر از زمان انجام دادگاه بوده و بیشترین خدمت زمانی است که زندانی آزاد شود و به آغوش خانواده خود بازگردد.

خلیلی با انتقاد از عمل نکردن به وعده‌های برخی مسؤولان، خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل مصوب شد شورا و شهرداری ورامین مبلغی را در اختیار انجمن قرار دهند اما تاکنون محقق نشده است و توقع است که متولیان شهرستان به کمک انجمن بیایند تا بتوانیم گره‌ای هر چند کوچک از زندگی خانواده‌ای را باز کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار