کد خبر: ۱۵۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
برخی از رسانه های استان در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه بخاطر بدهکاری حدود ۵ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار است وزارت بهداشت بجای طلبش هلی کوپتراستان ایلام را پس بگیرد،منتشر کردند و این موضوع باعث نگرانی تعداد زیادی از مردم ایلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام ، بالگردی که روزانه بدون هیچ گونه محدودیتی هوایی و علی رغم هزینه ۲۷ میلیون تومانی پروازش در یک ساعت برای اورژانس،اما یک ریال از مردم وجهی اخذ نمی شود و با وصف همه بی مهری ها و نداشتن آشیانه و کمبودهایی که هست اما تا امروز حفظ شده است و ایثارگرانه به مردم استان خدمت رسانی می کنند ، روا نیست از مردم ایلام پس گرفته شود.

واکنش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام : با پیگیری استاندار  بالگرد در ایلام می ماند

مطلب ذیل در پاسخ به درج مطلبی با مضمون "حذف بالگرد اورژانس هوایی استان"جهت تشریح وضعیت بالگرد اورژانس هوایی استان و تنویر افکار عمومی به حضورتان ارسال می‌گردد.

به استحضار میرساند که تمامی بالگردهای اورژانس هوایی وزارت بهداشت زیر نظر شرکت مرکزی به نام "آوای سلامت" فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای بالگرد اورژانس هوایی به صورت ماهانه مبالغی به این شرکت جهت خدمات پروازی و هزینه‌های مربوطه از جمله تعمیر و نگهداری و ... پرداخت می‌کنند.

 با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و کاهش مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستانها؛ رکودی چشمگیر در درآمدهای اختصاصی حوزه درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور پدید آمده که دانشگاه علوم پزشکی ایلام از این قاعده مستثنی نیست. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از دانشگاههای برتر کشور در زمینه استفاده و بهره‌گیری از بالگرد اورژانس هوایی بوده و به لحاظ تعداد دفعات پرواز و انتقال بیماران و مصدومین از طریق این بالگرد، چهارمین دانشگاه برتر کشور در این رابطه می‌باشد.

 البته ناگفته نماند که این تعداد بالای پرواز بالگرد در استان و اعزام و انتقال بیماران و مصدومین، اگرچه برای بیماران و مصدومین کاملاً رایگان است اما برای دانشگاه علوم پزشکی ایلام ماهانه ۸ میلیارد ریال هزینه دارد که قاعدتاً باید از درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت شود.

همانطور که در سطرهای فوق به آن اشاره شد، کاهش چشمگیر مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستانها باعث شده که درآمدهای اختصاصی دانشگاه به حداقل ممکن برسد و همین میزان اندک درآمد اختصاصی نیز باید به گونه‌ای مدیریت شود که سایر برنامه‌های دانشگاه برای خدمت به مردم در حوزه های مختلف تحت تاثیر آن قرار نگیرد.

 لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاههای علوم پزشکی کشور به دلیل کاهش مراجعه بیماران غیر کرونائی به بیمارستانها و کاهش درآمدهای اختصاصی؛ به شرکت آوای سلامت بدهکارند و این شرکت نیز برای دریافت مطالبات خود دانشگاهها را تحت فشار قرار می‌دهد.

 در خصوص بدهی‌های مربوط به شرکت آوای سلامت در استان ایلام، ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای بیدریغ و همه جانبه استاندار پرتلاش استان از دانشگاه، خوشبختانه این مطالبات تا پایان مردادماه پرداخت شده و مبلغی از مابقی بدهی نیز ظرف همین هفته پرداخت خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک نیز طبق اظهار نظر مسئولان دانشگاه تمام بدهی‌های مطالبات این شرکت پرداخت خواهد شد.

یادآور می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی ایلام به واسطه بدهکاری به این شرکت، نه تنها استان را از داشتن بالگرد اورژانس هوایی محروم نخواهد کرد بلکه تلاش می‌کند که همچنان در رابطه با خدمات اورژانس هوایی در ردیف دانشگاههای علوم پزشکی برتر کشور قرار  گیرد و بر رفاه و آسایش مردم و کمک به بیماران و مصدومین در این راستا بیفزاید.

استاندار ایلام مشکل  بالگرد ایلام را حل کرد

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، پس از درج مطلبی در برخی از رسانه های استان  با عنوان "هلی کوپترمان را نبرید" استاندار ایلام موضوع را در دستور کار قرار داد. سلیمانی دشتکی دقایقی قبل در تماس با دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور پیرامون تثبیت بالگرد استان ایلام صحبت و رایزنی کرد .استاندار ایلام با تشریح شرایط و وضعیت این استان ، نیاز به ارائه خدمت بالگرد را ضروری دانست  و دکتر کولیوند در پاسخ به مطالبه سلیمانی دشتکی قول داد "بالگرد در ایلام بماند".

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار