کد خبر: ۱۵۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
پیش‌بینی یک کارشناس از روند حرکت بورس تا پایان سال
بازار شاید یکی دو منفی دیگر هم بخورد اما حتی با دلار زیر ۲۰ هزار تومان هم سهم های ارزنده در بازار وجود دارند. امیدوارم طوری نشود که سرمایه‌گذاران بی‌خیال شوند. اعتمادی که سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سرمایه داشتند به خاطر برخی کارهای اشتباه از بین رفته است.

ریزش قیمت دلار با بازار سرمایه چه خواهد کرد؟

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه معتقد است احتمال بازگشت بازار سرمایه از روز سه شنبه وجود دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص دلیل ریزش بورس و از دست رفتن کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی شاخص گفت: با صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر کاهش نرخ دلار، مشخص بود بورس منفی میشود. بخش مهمی از صعود بازار سرمایه در نیمه اول امسال تحت تاثیر افزایش نرخ دلار بود.

وی گفت: بازار شاید یکی دو منفی دیگر هم بخورد اما حتی با دلار زیر ۲۰ هزار تومان هم سهم های ارزنده در بازار وجود دارند. امیدوارم طوری نشود که سرمایه‌گذاران بی‌خیال شوند. اعتمادی که سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سرمایه داشتند به خاطر برخی کارهای اشتباه از بین رفته است.

وی گفت: متاسفانه مردم را در پیچ قله به بورس دعوت شدند اما از آن به بعد تمام حرکت‌ها، سرکوب کننده بورس بود. این روند باعث شد که سرمایه‌گذاران حقیقی که با پول‌های خرد آمدند، از بازار خارج شوند و دیگر برنگردند.

وی گفت: شاید از روز سه شنبه این هفته از حالت منفی دربیاید و به سمت متعادل شدن پیش برود اما این که بخواهد کمر راست کند و به سمت مثبت شدن برود سخت است.

او در خصوص آینده بورس تاکید کرد: نباید فعلا صعودی را برای بازار سرمایه متصور شد. با این سیگنال‌هایی که از طرف دولت به بازار سرمایه داده می‌شود، سخت است بازار زیر این همه فشار کمر راست کند.اما از طرف دیگر هر چقدر شاخص پایین می‌آید سهم‌ها ارزنده می‌شود. اما چون بعضی نقاط ابهام هنوز وجود دارد، خوشبینانه بخواهیم تصور کنیم، تا آخر سال بازار در همین وضعیت باقی خواهد ماند.

وی با اشارهبه اقدامات منفی گفت:  قیمت‌گذاری‌های دستوری، دستورالعمل‌های اشتباه ، بحث پالایش یکم، بحث عدم بازارگردانی‌های درست، بحث فروش‌های بی‌وقفه توسط دولت همگی عواملی بود که بورس را منفی کرد.

خبری زاده ادامه داد: همه این‌ها در کنار دستورالعمل فولاد و اقدامات نادرست وزارت صمت که هنوز هم تمام نشده و اختلافات بر سر بودجه، زمینه را برای کاهش اعتماد به بورس فراهم کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

 او گفت: در شرایط فعلی ریزش قیمت ارز مهمترین تاثیر را بر بازار به جا گذاشته و باید دید این ریزش تا کجا ادامه دارد .

برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار