کد خبر: ۱۵۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدای دانش آموز دختر، آشنایی دانش آموزان با الگوهای دانش آموزی دختری است که در مسیر انقلاب بودند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی این الگوهاست.

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محمد جعفری مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران، اظهار کرد: «کنگره شهدای دانش‌آموز دختر» برای اولین بار سال گذشته با محوریت استان مازندران برگزار شد که در حال حاضر در سطح کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دایمی بودن کنگره شهدای دختر دانش‌آموز و بیان اهداف کنگره افزود: هدف از برگزاری این کنگره، آشنایی دانش آموزان با الگوهای دانش آموزی دختری است که در مسیر انقلاب جهاد کردند، همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با معرفی این الگوهاست.

جعفری درباره زمان برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز دختر، خاطرنشان کرد: این کنگره در 20 اسفندماه برگزار می‌شود که تا رسیدن به این زمان برنامه‌هایی را تحت عنوان پویش، در مقاطع ابتدایی، اول و دوم متوسطه فراخوان داده‌ایم.

وی درباره پویشی که برای پایه ابتدایی در نظر گرفته شده بیان کرد: «پویش من و همکلاسی شهیدم» برای دانش‌آموزان ابتدایی در نظر گرفته شده و از بین نقاشی‌ها، انشاء و روزنامه‌ دیواری از میان دانش‌آموزان انتخاب می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه «شاد» این برنامه‌ها را پیگیری کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزای استان مازندران، با اشاره به برنامه‌هایی که برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای دانش‌آموزان در متوسطه اول، پویشی با نام‌های «شهدا و زندگی ابدی»، «کارگردان نوجوان باش»، « دانش‌آموز اهل قلم» در نظر گرفته شده که دانش‌آموزان با ارسال بهترین پژوهش و مقاله خود، در این پویش شرکت می‌کنند.

جعفری افزود: برای دوره متوسطه دوم نیز پویش‌های «تیم روایت فتح دخترانه» و «تیم دختران مهندسین‌ جنگ نرم» در نظر گرفته شده و محور فعالیت‌شان طراحی نرم افزار با محوریت شهدای دانش‌آموز کل کشور و زیر نظر سازمان دانش‌آموزی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و... انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار