کد خبر: ۱۵۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛
اولین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه امین، روز جاری با حضور سهامداران و اعضای آن در محل شرکت برگزار شد.

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سلمان خادم‌المله، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین به ارائه توضیحات لازم پرداخت و پس از آن، به پرسش‌های سهامداران پاسخ داده شد. دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه تامین سرمایه امین به شرح زیر است:

۱) استماع گزارش فعالیت هیات مدیره برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۶/۳۱

۲) استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت درخصوص سال منتهی به ۱۳۹۹/۶/۳۱

۳) اتخاذ تصمیم نسبت به تصویب صورت‌های مالی برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۶/۳۱

۴) اتخاذ تصمیم نسبت به تقسیم سود

۵) اتخاذ تصمیم نسبت به تصویب پاداش هیات مدیره 

۶) تعیین حق حضور در جلسات اعضای غیرموظف هیات مدیره و اعضای کمیته‌های تخصصی 

۷) انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت برای سال منتهی به ۱۴۰۰/۶/۳۱ و تعیین حق‌الزحمه آنان

۸) اتخاذ تصمیم نسبت به معاملات مشمول ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت برای سال منتهی به ۱۳۹۹/۶/۳۱

۹) تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشار به منظور درج هرگونه دعوت، اطلاعیه و آگهی‌های شرکت

۱۰) سایر مواردی که به موجب قانون تجارت اتخاذ تصمیم درخصوص آن در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام می‌باشد.

تقسیم سود در مجمع تامین سرمایه امین

در سال منتهی به ۳۱ شهریورماه سال جاری، سود به دست‌آمده به ازای هر سهم ۱۰۰ تومان بوده است که با تصویب هیات مدیره، بخشی برای افزایش سرمایه درنظر گرفته شد و درنهایت ۶۰ تومان به ازای هر سهم به سهامداران اختصاص داده شد. 

خادم‌المله در مجمع عمومی امروز، پیشنهاد افزایش حق حضور اعضای هیات مدیره غیرموظف را به ۳ میلیون تومان داد، اما این پیشنهاد به تصویب نرسید و ۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان تصویب شد. به گفته مدیرعامل تامین سرمایه امین، شرکت در سال جاری ۴۲۰ میلیارد تومان سود به دست آورد که این سود درمقایسه با سال گذشته، ۷۷ درصد رشد داشت. وی، سهامداران را تشویق کرد که به سودآوری شرکت‌ها توجه کنند و تنها قیمت سهام را مدنظر قرار ندهند. زیرا قیمت سهام در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. تامین سرمایه امین، میزان سود خود را از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۴۲۰ میلیارد تومان افزایش داد و این مقدار سود برای سال آینده هم بهتر خواهد شد.

علت رسیدن قیمت «امین» به قیمت عرضه اولیه

خادم‌المله در پاسخ به این سوال سهامداران که چرا قیمت «امین» به قیمت عرضه اولیه رسیده است، گفت: سهام شرکت تامین سرمایه امین در ۱۵ مردادماه سال جاری در بازار سرمایه عرضه و ارزش‌گذاری شرکت، باتوجه به شرایط توسط تامین سرمایه مستقل دیگری انجام شد. تامین سرمایه امین از زمان عرضه اولیه تاکنون، تامین مالی‌ها و فرصت‌های مناسبی داشته است و در حال حاضر، ۲۰هزار میلیارد تومان اوراق، در دست انتشار دارد. با این حال فضای عمومی بازار سهام، منفی و رو به نزول بود. علی‌رغم چنین فضایی، تامین سرمایه امین در راستای تعهدی که به سهامداران و سازمان بورس داده است، با تمام توان از سهم محافظت کرده تا قیمت آن، از عرضه اولیه کمتر نشود. 

وی تصریح کرد: تامین سرمایه امین، رکورد مشارکت سهامداران در عرضه‌های اولیه را شکست. به طور معمول پس از عرضه، تعدادی از سهامداران اقدام به فروش سهم خود می‌کنند و برای به تعادل رسیدن سهم، زمان نیاز است. برخی از نظرات درخصوص فروش حقوقی‌های «امین» که در فضای مجازی منتشر شده است، نادرست بوده و اشخاص حقوقی از زمان عرضه تاکنون، فروشی نداشته‌اند. 

افزایش سرمایه تامین سرمایه امین 

خادم‌المله درخصوص افزایش سرمایه شرکت اظهار داشت: اقدامات لازم برای افزایش سرمایه «امین» از ۷۰۰هزار میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان انجام شده است. مطابق با بخشنامه ارسالی دولت به سازمان بورس، افزایش سرمایه شرکت‌هایی که دارای سهام دولتی هستند، باید از محل سلب حق تقدم سهام صورت گیرد. مجمع فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه امین در هفته‌های آینده برگزار و با کمک حسابرس شرکت، مقدمات افزایش سرمایه نهایی خواهد شد.

سابقه شرکت تامین سرمایه امین

سلمان خادم‌المله بیان کرد: شرکت تامین سرمایه امین در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. فعالیت این شرکت در زمینه پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و... است. «امین» در ۶ اردیبهشت ماه سال جاری در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرش، در ۲۹ تیرماه از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل، در ۷ مردادماه در بورس درج و در ۱۵ مردادماه عرضه شد.

رشد شرکت‌های تامین سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه امین تاکید کرد: فرصت رشد برای شرکت‌هایی که در حوزه تامین سرمایه فعالیت می‌کنند، وجود دارد و ۲۴ درخواست برای تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده است. به گفته خادم‌المله، یکی از اهداف اصلی تامین سرمایه امین، به دست آوردن دوباره رتبه اول در میان شرکت‌های تامین سرمایه در کشور است.

حجم اوراق منتشرشده توسط تامین سرمایه امین و تامین مالی

خادم‌المله لیستی از اوراق منتشرشده را در مجمع عمومی به شرح زیر اعلام کرد:

*اولین اوراق بدون ضامن، توسط تأمین سرمایه امین برای فولاد مبارکه منتشر شد.

*اوراق ۶هزار میلیارد تومانی برای شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن، ۵هزار میلیارد تومانی برای شرکت ملی مس، ۴هزار میلیارد تومانی برای شستا و مپنا در قالب سهام پروژه منتشر شده است.

*بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان اوراق در یک سال گذشته تعهد شده است.

*تامین سرمایه امین، تامین مالی را برای شرکت‌هایی مانند گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری سیتا، پتروشیمی جم و صندوق بازنشستگی انجام داده است. 

*انتشار اوراق دولتی برای شرکت برق حرارتی به مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در راستای حفظ منافع سهامداران

ماجرای پرونده‌های حقوقی شرکت تامین سرمایه امین

مدیرعامل تامین سرمایه امین در پاسخ به مشکلات حقوقی ایجادشده برای شرکت اظهار داشت: در برخی از پرونده‌ها، شرکت‌ها به تعهدات خود نسبت به تامین سرمایه امین عمل نکردند که این موضوع با کمک وکیل شرکت، برطرف شد و این موانع به دلیل برخی از مفاهیم حقوقی بوده است.

تامین سرمایه امین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار