کد خبر: ۱۵۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ابلاغ جدیدترین دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس خبر داد.

دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس اعلام شد

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ آخرین دستورالعمل های بازگشایی مدارس اظهار کرد: حضور برای دانش آموزان در مدارس اختیاری است و در مناطق زرد و آبی پایه اول و دوم بازگشایی می‌شوند، زیرا دانش آموزان پایه‌های اول و دوم باید سوادآموزی را آموزش ببینند و با فضای مدرسه آشنا شوند.

فرهادی ادامه داد: همچنین در مناطق محروم مدارس با ظرفیت بسیار کم فعالیت می‌کنند و گاهی تعداد کل دانش آموزان در چهار پایه ۱۲ نفر است و مدارسی که حداکثر ۵۰ دانش آموز در کل مدرسه داشته باشند، می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌ها کلاس‌های حضوری را برگزار کنند.

مهمترین شروط بهداشتی بازگشایی مدارس

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر تامین تهویه هوا و فضای تعیین شده برای هر دانش آموز گفت: تهویه کلاس‌ها باید تامین شود و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی الزامی است و فاصله گذاری حداقل ۲ متر خواهد بود.

وی ادامه داد: ۲ پیش شرط اختیاری بودن و توانایی مدرسه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزامات بازگشایی است. باید توجه داشت که حداکثر ظرفیت کلاس‌ها ۱۰ نفر خواهد بود و مدیر مدرسه باید برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.

کلاس ۱۰ نفره باید ۴۰ متر مربع باشد

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فضای مورد نیاز برای هر دانش آموز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: کلاس‌ها حداکثر ۱۰ نفره خواهد بود و ما ۴ مترمربع برای هر دانش آموزان فضا نیاز داریم و برای برگزاری کلاس با ۱۰ نفر نیاز به ۴۰ متر مربع فضاست و به همین نسبت با کوچک شدن کلاس درس تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کلاس درس ۴۰ نفره حداکثر با ۱۰ نفر حضوری برگزار خواهد شد، دانش آموزان هر روز در مدرسه حاضر نخواهند بود و والدین اگر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطمئن شدند می‌توانند دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند.

فرهادی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که دانش آموزان به دلیل بازی گوشی و شیطنت‌های کودکانه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و در مهر ماه شاید اخباری مانند تعویض ماسک دانش اموزان با یکدیگر بودیم، گفت: اینکه توقع داشته باشیم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف یک دانش آموز کلاس اول و دوم ابتدایی رعایت شود، دور از واقعیت است و برای همین باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به سمت والدین و معلمان ببریم.

رصد کرونایی معلمان و اولیای مدرسه

وی درباره رصد کرونایی کادر مدارس بیان کرد: اولیای مدرسه و معلمان بدون علامت باید سر کلاس درس حاضر شوند و به محض بروز علائم بیماری کرونا از حضور در مدرسه خودداری کنند و نرم افزار ماسک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیر مدرسه می‌تواند دسترسی لازم برای رصد ابتلای اولیای مدرسه و معلمان مبتلا به کرونا از دانشگاه علوم پزشکی منطقه دسترسی به اپلیکیشن ماسک را دریافت کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: ما نظارت‌های لازم بر مراکز آموزشی و مدارس را از ابتدای اپیدمی انجام داده ایم و هر مدرسه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد و هیچ فرقی بین مدارس دولتی و غیر دولتی نیست.

فرهادی تاکید کرد: تمام شرایط ذکر شده برای بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی است و مدارس در مناطق نارنجی و قرمز بازگشایی نمی‌شوند و فعالیت‌ها همچنان مجازی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار