کد خبر: ۱۵۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: محورهای مواصلاتی استان ایلام به علت بارش برف لغزنده هستند و چنانچه اصول ایمنی در رانندگی در این شرایط رعایت نشود، سبب بروز حوادث جبران ناپذیر رانندگی خواهد شد.

سرهنگ رضا همتی‌زاده شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با بیان اینکه هم اکنون شاهد ریزش باران در محورهای مواصلاتی و ریزش برف در مناطق کوهستانی هستیم، گفت: رانندگان برای رانندگی در این شرایط مراقب باشند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی استان از بعداز ظهر امروز چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان شده و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در معابر وجود دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: هنگامی که در هوای بارانی رانندگی می‌کنید آبگرفتگی‌های مسیر در قسمت‌هایی از جاده‌ها پیدا می‌شوند و از بزرگترین خطراتی هستند که در کمین راننده خواهد بود و زمانی که با سرعت وارد آبگرفتگی می‌شوید نیروی بازدارنده را در مقابل حرکت خودرو حس می‌کنید و به علت سرعت ناگهانی آج لاستیک با آسفالت اصطکاک پیدا نکرده و احتمال واژگونی برای خودرو به وجود می‌آید.
  
وی ادامه داد: روش صحیح رانندگی در هوای بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله وسیله نقلیه با سایر خودروهاست.
 
سرهنگ همتی‌زاده افزود: با توجه به کوهستانی بودن جاده‌های استان بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات وجود دارد که در این شرایط باید علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی خصوصا زنجیر چرخ، باید چراغ‌های مه شکن جهت دیده شدن را روشن کرد.
 
وی گفت: با رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در شرایط نامساعد جوی، تمرکز کامل و توجه جدی راننده به جاده، بیشتر از دیگر مواقع اهمیت دارد.

انتهای پیام/ 9708

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار