کد خبر: ۱۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: در استان تهران ۲۶۰ تن تولید تخم‌مرغ داریم اما کمتر از ۷۰ تن تحویل شبکه توزیع می‌شد و باقی را در بازار با قیمتی بسیار فراتر خارج از شبکه توزیع می‌کردند که بدون استثناء برای همه آن‌ها پرونده تشکیل دادیم و تعزیرات حکومتی پیگیر این پرونده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار تهران عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی این جلسه ۱۴ مورد از طرح‌های مشکل‌دار شهرستان پردیس مورد بررسی قرار گرفت و تعیین و تکلیف شد.

وی گفت: بخشی از مشکلات این شهرستان مربوط به محیط‌زیست است و اگر حریم منطقه حفاظت شده اصلاح نشود ادامه توسعه در شهرستان پردیس با این چشم‌انداز و رشد جمعیتی بالای ۴ درصدی در سال امکان‌پذیر نخواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار تهران افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات صنایع در پردیس به استقرار در مناطق حفاظت شده گره خورده و این تغییر در شورای عالی محیط‌زیست مطرح شده و امیدواریم این نقشه اصلاح و از این حوزه خارج شوند تا بتوانیم به آن‌ها خدمات بدهیم و اگر نشود کار شهرستان بسیار دشوار می‌شود و با چشم‌انداز آینده این شهرستان نمی‌توان بدون اصلاح آینده خوبی را برای اشتغال و توسعه این شهرستان متصور بود.

عسگری ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به تأمین اجتماعی و مالیات بود که از طریق بخشودگی مالیات و تقسیط جرائم توانستیم رفع مشکل کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه منابع، محدودیتی وجود ندارد؛ هم منابع متنوع و ارزانی در اختیار داریم، تبصره ۱۸ همچنان در دسترس است و تاکنون در استان تهران ۵ هزار میلیارد تومان منابع مصرف شده است.

معاون اقتصادی استاندار تهران تصریح کرد: بخشی از منابع اشتغال روستایی همچنان باقی مانده و تسهیلاتی در حد قرض الحسنه دارد و طی چند روز اخیر ۱۴ میلیارد تومان یارانه تسهیلات برای طرح‌هایی که به جهش تولید مربوط می‌شوند به ما اختصاص یافته و بین طرح‌های شناسایی شده به عنوان تعرفه و تعدیل نرخ سود توزیع می‌شود.

عسگری در خصوص تعداد واحدهای تعطیل شده استان، بیان کرد: حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان تهران فعال هستند که خوشبخانه جاذبه سرمایه‌گذاری در استان به گونه‌ای است که هر واحدی که به رکود می‌رسد متقاضی جدید به سرعت جایگزین می‌شود.

وی ابراز کرد: به طور متوسط در کشور ۲۲ درصد واحدهای داخل شهرک‌های صنعتی تعطیل شدند و در استان تهران این رقم به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده و طبق آخرین آمار به ۱۶ درصد تقلیل یافته است.

معاون اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: امسال به‌رغم مشکلات کرونا و غیره حتی یک واحد تعطیل نشده است بلکه ۱۴۵ واحد تعطیل و راکد شده نیز از ابتدای سال تاکنون به چرخه تولید بازگشتند همچنین از واحدهایی که بانک‌ها تملک کردند ۳۰ واحد از ید بانک‌ها خارج و به مزایده گذاشته شدند.

عسگری خاطرنشان کرد: روند رشد سرمایه‌گذاری در استان بسیار بالا است و طی ۹ ماهه امسال ۱۶۵ درصد رشد جواز تأسیس برای متقاضیان صنعت داریم و تهران برخلاف سایر استان‌ها جاذبه سرمایه‌گذاری را دارد.

وی در خصوص عدم همکاری بانک‌ها نیز گفت: این موضوع را قبول داریم اما یک‌سری قواعد کلی در خصوص نرخ سود، شیوه‌های پرداخت و غیره داریم که باید اصلاح شوند اما از نظر عددی همکاری خوبی داشتند و حدود ۵ هزار میلیارد تسهیلات رقم قابل توجهی است اما بالا بودن نرخ سود با میزان فروش و عدم انعطاف در دوران تقسیط این موارد باید تغییر و تجدید نظر انجام بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار تهران یادآور شد: اما در مجموع همکاری بانک‌ها طی سال اخیر را مثبت ارزیابی می‌کنیم زیرا فقط ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها در بحث وام کرونا تسهیلات پرداخت شده و نسبت به پرداختی‌های سال گذشته قابل قیاس نیست.

عسگری در خصوص وضعیت مناطق صنعتی پردیس نیز، اذعان کرد: طبق مصوبه هیأت دولت که ۱۸ ماه مهلت داشته و لکه‌های صنعتی پردیس را به شهرک‌های صنعتی واگذار کرده که در وزارت کشور کارگروهی تشکیل شده و ساماندهی این مناطق را انجام دهد و این ظرفیت بسیار خوبی است و می‌تواند به صنعت این منطقه کمک شایانی کند اما در این حوزه کم توجهی شده و کارهای کمی انجام گرفته است.

وی تشریح کرد: در این ۸ تا ۹ ماهه پایان مهلت مصوبه باید باقی کارها به سرعت انجام شود و مقرر شد از طریق وزارت کشور پیگیر امور باشیم و زمان بیشتری برای این مصوبه بگذاریم تا شاهد ساماندهی و تبدیل این لکه‌ها به شهرک صنعتی باشیم تا از خدمات دولتی بهره‌مند شوند اما در این بخش کمی با بی تفاوتی روبه‌رو بودیم که تذکرات لازم داده شد.

معاون اقتصادی استاندار در خصوص قیمت مرغ و تخم‌مرغ نیز بیان کرد: در بازار مشکلاتی در خصوص قیمت مرغ وجود داشت که خوشبختانه حل شد اما در خصوص تخم‌مرغ کماکان این مشکل وجود دارد.

عسگری اضافه کرد: طی امروز و فردا این مشکل حل خواهد شد زیرا واحدهای بسته‌بندی که از این خلاء در بازار سوءاستفاده می‌کردند و مرغداران نیز تخم‌مرغ را فراتر از نرخ مصوب در اختیار این واحدها می‌گذاشتند با تصویب نرخ راه تخلف آن‌ها بسته شد.

وی تصریح کرد: تا به امروز قیمت مصوب بسته‌بندی نداشتیم و آن‌ها با قیمت روز ۱۴ هزار تومان تخم‌مرغ را دریافت و با قیمتی فراتر عرضه می‌کردند که شانه ۲۰ عددی را با قیمت ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رساندند.

معاون اقتصادی استاندار افزود: ستاد تنظیم بازار برای بستن راه فرار این واحدها قیمت جدیدی را ابلاغ کردند و از امروز قیمت شانه ۳۶ عددی تخم‌مرغ را ۳۶ هزار تومان تصویب کرده و راه تخلف برای این واحدها بسته شد.

عسگری با بیان اینکه پرونده‌های تعزیراتی سنگینی برای واحدهایی که قیمت تخم‌مرغ را افزایش دادند تشکیل شده است، گفت: در استان تهران ۲۶۰ تن تولید تخم‌مرغ داریم اما کمتر از ۷۰ تن تحویل شبکه توزیع می‌شد و باقی را در بازار با قیمتی بسیار فراتر خارج از شبکه توزیع می‌کردند که بدون استثناء برای همه آن‌ها پرونده تشکیل دادیم و تعزیرات حکومتی پیگیر این پرونده‌ها است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ورود تعزیرات و طرح تشدید تنظیم بازار باعث شده روز گذشته ۱۶۰ تن تخم‌مرغ تحویل شبکه توزیع شود و روند قیمت تخم‌مرغ از روز گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار