کد خبر: ۱۵۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
عضو پیشین شورای فنی کشتی فرنگی می‌گوید که به کسب هر سه سهمیه باقی مانده المپیک در رشته فرنگی امیدوار است.

بهرام مشتاقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند بتوانیم در رشته فرنگی سه سهمیه باقی مانده المپیک را دریافت کنیم، اظهار داشت: کار به نوعی هم سخت است و هم آسان؛ سخت است چون بچه‌ها باید خیلی حواس‌شان جمع باشد و آسان از این لحاظ که بچه‌های ما توانمندی بالایی دارند. فکر می‌کنم هر سه سهمیه المپیک را بگیریم و این اصلا دور از دسترس نیست. در وزن 97 کیلوگرم ساروی را داریم و گرفتن سهمیه در این وزن راحت‌تر از اوزان دیگر است. در 87 کیلو هم مهره‌های خوبی داریم اما شاید کار در 67 کیلوگرم یک مقدار سخت باشد، با این وجود فکر نمی‌کنم دست خالی از مسابقات گزینشی برگردیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در آلماتی قزاقستان کار را تمام کنیم که اگر موفق نشویم و کار به درازا بکشد، دوباره وزن کم کردن و در شرایط مسابقه قرار گرفتن و کسب سهمیه در مسابقه دوم سخت می‌شود. به نظر با تدابیری که بنا اندیشیده مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

مشتاقی در مورد اینکه فدراسیون قصد برگزاری جام تختی را دارد، خاطرنشان کرد: هر چه مسابقه برگزار شود به نفع کشتی است ولی نمی‌دانم با این وضعیت کرونا می‌توانیم چنین مسابقه‌ای را برگزار کنیم یا نه؛ البته در صربستان این کار در سطح بالاتر انجام شد و ما هم در لیگ نشان دادیم می‌توانیم کشتی را در همین شرایط برگزار کنیم. فکر می‌کنم فدراسیون از پس برگزاری جام تختی برمی‌آید. از این جهت موافق برگزاری جام تختی هستم چون بچه‌ها چند وقت است از کشتی دور هستند و باید کشتی بگیرند تا به مرز آمادگی برسند.

عضو پیشین شورای فنی کشتی فرنگی در خصوص عدم دعوت از سعید عبدولی به اردوی تیم ملی به دلیل ناآمادگی گفت: سعید عبدولی یکی از افتخارات کشتی فرنگی ما است که 4 مدال جهانی و المپیک دارد. با 30 سال نمی‌توانیم بگوییم پیر شده، عبدولی حتی می‌تواند المپیک 2024 را هم تجربه کند اگر بتواند در انتخابی موفق باشد. اینطور که متوجه شدم 87 کیلو وزن دارد، اما من با عبدولی زیاد بودم و او را می‌شناسم، 8-7 کیلو اضافه وزن برای او مشکل نیست و می‌تواند خودش را به 77 کیلوگرم برساند. مهم این است که عبدولی دو حریف خوب در 77 کیلوگرم دارد و گرایی و پشتام حریفان آسانی نیستند.



انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار