کد خبر: ۱۵۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: امسال 551 نفر از مددجویان بهزیستی استان برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان یکی از اولویت‌های بهزیستی بوده و در این راستا سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض و پرداخت تسهیلات به مددجویان این نهاد بیان کرد: با پرداخت این تسهیلات امسال 551 نفر از مددجویان بهزیستی استان زنجان برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا طی مدت اعلام شده تعداد 338 نفر از مددجویان بهزیستی واجد شرایط نیز تسهیلات بانکی بند «ب“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال‌جاری اعتباری بالغ بر بیش از      108میلیارد ریال دریافت کردند.

محمدی قیداری ایجاد اشتغال، سرمایه کار بلاعوض و بکارگیری مددجویان را از مهمترین گره‌های زندگی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت کارفرمایان، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و افزایش اعتبارات اشتغالزایی و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها و کارخانجات از جمله اقداماتی است که در حوزه اشتغالزایی از مددجویان بهزیستی انجام شده است.

وی گفت: مهمترین استراتژی سازمان بهزیستی ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش است، تا با حمایت از جامعه هدف بتواند آنها را از چرخه حمایتی خود خارج کرده و موجب استقلال فردی و اقتصادی فرد را فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به حمایت از مراکز و موسسات زیرنظر بهزیستی اشاره کرد و گفت: امسال به 70 مرکز زیرنظر بهزیستی 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی همچنین از کمک‌های بهزیستی به بحث ازدواج مددجویان خبر داد و گفت: در همین راستا امسال 91 کمک هزینه ازدواج به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه نقش خیرین در ارائه خدمات به جامعه هدف تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: در این راستا پویش‌های متعددی اجرایی شده است.

محمدی قیداری با اشاره به جمع‌آوری 4 میلیارد تومان مشارکت مردمی در این زمینه تصریح کرد: این مبالغ طبق نیات پویش‌های اجرایی شده، هزینه می‌شود.

گفتنی است، ۱۹ درصد از خانوارهای استان به تعداد ۲۸ هزار و ۹۵۸ نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد ۶۵ درصد معادل ۱۸ هزار و ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار