کد خبر: ۱۵۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲
رئیس مرکز ملی فرش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
رافع در خصوص جزئیات ساخت پایانه صادراتی فرش در استان تهران و تبدیل آن به دهکده جهانی فرش توضیحاتی داد.

دهکده جهانی فرش راه اندازی می‌شود

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احداث پایانه صادراتی  فرش در استان زنجان بیان کرد: پایانه صادراتی استان زنجان راه افتاده که بهره برداری از آن به صورت آزمایشی است. این اولین پایانه تخصصی فرش دستبافت است که مجوز فعالیت ۶ ماهه دریافت کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در استان تهران و برای شهرک فرودگاهی امام خمینی (ره) هم مجوز کارگروه صادرات استان را اخذ کرده ایم تا در آینده آن را به دهکده جهانی فرش دستبافت تبدیل کنیم. در واقع این مرکز محل گردهمایی تمام تولیدات فرش‌های دستبافت کشور خواهد شد.

او گفت: زعفران و گل هم  پایانه صادراتی دارند اما فرش دستبافت با این تاریخچه و هویت نه‌تنها پایانه‌ای نداشته بلکه آیین نامه‌ای هم برای ایجاد آن وجود نداشت. با توجه به این که ایجاد پایانه صادراتی در استان تهران قدم بزرگی بود و تصمیم بر این شد که ابتدا یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی محل انجام این کار قرار بگیرد.

رافع درباره علت انتخاب استان زنجان برای ایجاد پایانه صادراتی فرش اظهار کرد: استان زنجان با توجه ویژگی‌های مناسبی که داشت انتخاب شد. این استان در مسیر جاده ابریشم و محل ترانزیت کالاها قرار گرفته است ، همچنین بافنده‌های بسیار زیادی دارد که فرش آن‌ها لا به لای برند‌های استان‌های دیگر گم شده است.

او افزود: این اقدام می‌تواند به نوعی تقویت صنعت فرش در استان زنجان تلقی شود. فرش زنجان فرش بسیار با کیفیتی است و همراه شدن آن با موقعیت جغرافیایی مناسب، می‌تواند به بهبود وضعیت فرش این استان کمک کند.


بیشتر بخوانید:


رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: نمایشگاهی هم در این استان ساخته شده بود که برای سال‌ها بلا استفاده باقی مانده بود و ما می‌توانستیم به صورت رایگان از این فضا بهره ببریم. کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است، با ۶۰۰ تاجر در خارج از کشور ارتباط برقرار کردیم همچنین از استاندار تقاضا کردیم تا بانک و گمرک مورد نیاز این پایانه را هر چه سریع تر راه‌اندازی کنند.

او تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیار زیادی داریم اما با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال اتفاقات ملموسی در این حوزه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار