کد خبر: ۱۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
رئیس صنف مشاوران املاک لرستان گفت: میزان خریدوفروش مسکن و زمین در نیمه دوم امسال در استان نسبت به نیمه اول حداقل پنجاه ‌درصد کاهش‌یافته است همچنین مشاورین املاک لرستان نرخ نامه جدید کمیسیون بنگاه‌های معاملات املاک استان را تضییع حقوق خود می‌دانند.

اردشیر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: نرخ نامه جدید کمیسیون بنگاه‌های معاملات املاک استان اعلام‌شده که بر این اساس حق کمیسیون خریدوفروش املاک از هر ۲ طرف معامله نیم درصد است.

وی بابیان اینکه قبلاً از هر طرف معامله نیم درصد دریافت می‌شد، افزود: اما در حال حاضر این میزان به نصف کاهش یافته است که همین موضوع اعتراض تمامی مشاورین املاک استان را در پی داشته است و آنان خواهان لغو آن هستند.

رئیس صنف مشاوران املاک لرستان بیان کرد: این نرخ نامه به‌تمامی مشاوران املاک ابلاغ‌شده و لازم‌الاجرا است اما با توجه به اعتراض مشاورین املاک اجرایی شدن آن با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه میزان خرید فروش در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول سال حداقل ۵۰ درصد کاهش‌یافته است، تصریح کرد: وضعیت خریدوفروش مسکن و زمین در استان با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: باوجوداین رکود در حال حاضر شاهد تغییرات محسوسی در نرخ زمین و مسکن در لرستان نیستیم.

رئیس صنف مشاوران املاک لرستان گفت: برای مدیریت قیمت مسکن و زمین در استان دولت  بایستی یک کارگروه متشکل از متخصصان حوزه مسکن یک نرخ مشخص برای زمین‌های مناطق مختلف استان تعیین کنند و بر اساس آن نرخ، معاملات انجام شود.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار