کد خبر: ۱۵۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
فعال اصلاح طلب معتقد است که حسن روحانی شخصیتی اصولگرا است، اما از نوع معتدل آن و اقدامات او نمی‌تواند بیانگر نظر و خواست اصلاح طلبان باشد.

امیدواریم که در آینده اصلاح طلبان بتوانند نقش آفرینی مثبتی داشته باشندحسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین تغییرات انتخاباتی درون جبهه اصلاح طلبان و همچنین تشکیل نهاد اجماع ساز گفت: مجموعه احزاب اصلاح طلبی که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند که تعدادشا به بیشتر از سی حزب هم می رسد تصمیم گرفتند تا یک گروه  ۱۰ نفره را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشند تا برنامه‌های اصلاح طلبان را به عرصه مدیریت و اجرا در بیاورند.

او ادامه داد: امیدواریم که در آینده کشور اصلاح طلبان بتوانند نقش آفرینی مثبتی داشته باشند و لازمه و مقدمه واجب این امر این است که اشخا صی که مدیریت صحنه انتخابات را بر عهده دارند از رفتارهای گزینشی و غیر رقابتی دست برداشته و پرهیز کنند.

کمالی در پاسخ به سئوال ما در مورد احتمال حضور محمدرضا عارف در صحنه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: تا به حال هیچ اسمی مطرح نشده است و هر شخصی که بخواهد و قرار باشد بعنوان نامزد اصلاح طلبان انتخاب و مطرح شود باید توسط نهاد اجماع ساز پذیرفته شود و اسامی که امروز  در جامعه مطرح می‌شود بیش از هر چیز نوعی گمانه زنی است و تا بحال هیچ اسمی مطرح و بررسی نشده است. من هم نمی‌توانم پیشاپیش نظری بدهم.

رئیس کمیته سیاسی اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا رای به روحانی باعث ریزش آرای اصلاح طلبان شده است؟ گفت: حسن روحانی شخصیتی اصولگرا است، اما از نوع معتدل آن و اقدامات او نمی‌تواند بیانگر نظر و خواست اصلاح طلبان باشد، اصلاح طلبان تلاش کردند تا فردی را تایید کنند که بتواند آرای لازم را کسب کرده و مملکت را در آرامش و امنیت قرار داده و در جهت حفظ نظام تلاش کند و در آن دوران روحانی را برگزیدند، هنوز هم بسیاری از اصلاح طلبان بر این باورند که امکان انتخاب بهتری را نداشته اند و انتخاب‌شان صحیح بوده است.


بیشتر بخوانید

صحبت از آمدن جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری است/ عارف به صورت انفرادی شرکت می‌کند


وزیر اسبق کار و امور اجتماعی بیان کرد: فردی که بتواند مشکلات اقتصادی را کاهش دهد، مساله بیکاری و معیشت مردم را حل کند و بتواند در کاهش آلام جامعه موثر واقع شود می تواند گزینه مطلوب باشد. رئیس جمهور باید به روابط بین الملل اهمیت داده و رفتار مناسب با سایر کشورها و حفظ منافع ملی برایش اهمیت داشته باشد.

او وضعیت جبهه انتخاباتی اصولگرایان را هم اینگونه پیش بینی کرد که در حال حاضر اصولگرایان به رقابت در انتخابات فکر نمی‌کنند، بلکه با استفاده از ساختاری که در انتخابات وجود دارد می خواهند بدون رقابت به کرسی ها دست پیدا کنند و چنین شرایطی نشان دهنده این است که دور اندیشی خوبی ندارند و دستاورد های کوچک و کوتاه مدت و موفقیت‌های کم اهمیت فکر آنها را مشغول کرده است، درحالی که در این زمینه نظام اسلامی به احتمال زیاد آسیب جدی خواهد دید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار