کد خبر: ۱۵۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
رئیس جمهور جدید آمریکا قرارداد خط لوله نفت بین کانادا و آمریکا را لغو کرد و طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت که آمریکا دوباره به توافق پاریس بپیوندد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: آمریکا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به «توافق بین المللی پاریس» بر می گردد.

بایدن تاکید کرده است که تلاش می کند تا پیشتازی آمریکا را برای مقابله با گرم شدن کره زمین همچنان حفظ کند.

بایدن همچنین اعلام کرده تا تمام دستورات قبلی را که باعث تضعیف موضع آمریکا درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی شده است را بررسی کنند.

ترامپ سال گذشته از توافق 2015 پاریس با این بهانه که برای اقتصاد آمریکا بسیار هزینه زا است کنار کشید.

رئیس جمهور آمریکا دستور لغو قرارداد ایجاد خط لوله کانادا_ آمریکا را نیز لغو کرد همچنین مهلت قانونی برای اقدامات و نفت و گاز در قطب شمال را که ترامپ برای توسعه آن اعلام کرده بود تعیین کرد.

بایدن همچنین قول داد که شرایط انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا را در سال 2050 طبق استانداردهایی که دانشمندان برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در نظر گرفته اند برساند و نیز سرمایه گذاری زیادی در زمینه انرژی های پاک داشته باشند.

وی درعین حال تاکید کرده است که چنین اقدامی علیرغم انشقاق سیاسی در آمریکا و مخالفت هایی که شرکت های تولید کننده سوخت های فسیلی دارند به این را حتی نخواهد بود.

مخالفت شرکت های نفتی با تصمیم بایدن

صحبت های بایدن در بین کارشناسان این کشور با مخالفت هایی نیز همراه بوده است. موسسه نفت آمریکا که بزرگترین لابی صنایع گاز و نفت این کشور محسوب می شود ضمن مخالفت با اقدام «بایدن» در لغو قراداد اجرای خط لوله نفت بین کاناد و آمریکا گفته است این « اقدام برگشت به عقب است.»

مایک سامرز رئیس « ای پی آی» هم ا ین اقدام بایدن را تضیعف کننده اقتصاد آمریکا عنوان کرده که زمان بهبود اوضاع اقتصادی را طولانی تر خواهد کرد.

بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل درخواست ورود دوباره آمریکا به توافق پاریس شد که از 19 فوریه اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار