کد خبر: ۱۵۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳
معاون دفتر روحانی در واکنش به یک برنامه‌ی تلویزیونی: افتضاحی شرم‌آور رخ داده است!
معاون دفتر رئیس جمهوری در واکنش به مطالب مطرح شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه رخ داده افتضاحی شرم‌آور است اظهار کرد: بحث آزادی بیان نیست؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.

یک اتفاق عجیب روی آنتن زنده شبکه چهار

معاون دفتر رئیس جمهوری در واکنش به مطالب مطرح شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه آنچه رخ داده افتضاحی شرم‌آور است اظهار کرد: بحث آزادی بیان نیست؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.

علی‌رضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به مطالب مطرح شده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی نوشت: «‏آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده، افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی در میان نخواهد بود؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است.»

 حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جهان‌ بزرگی عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مناظره‌ای که از شبکه چهار صدا و سیما پخش شد، در اظهاراتی بی‌سابقه گفت: مسئولی که در خانه نشسته و شاید پای منقل هم باشد، جایی سر نمی‌زند و وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند، این مسئوله؟

 

*واکنش صدا و سیما 

سخنان حجت الاسلام احمد جهان بزرگی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مناظره زنده برنامه «زاویه» و واکنش ها به آن، انتشار بیانیه ای از سوی روابط عمومی شبکه چهار سیما را به دنبال داشت.

 در متن این بیانیه رسمی که نسخه ای از آن به ایسنا ارسال شده است، سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی در برنامه چهارشنبه شب «زاویه» شبکه چهار، «غیرمنصفانه» و «غیرحرفه ای» خوانده شده و آمده است:

««گفتگو» میراث بزرگان اندیشه و تنها ابزار اصلاح و پیش‌برد جامعه است و بر همگان، خصوصا اصحاب قلم و اندیشه، واجب است تا از گفتگو و آداب آن مراقبت کنند. اتفاق ناخوشایندی که به وسیله مهمان برنامه زاویه و برخلاف رویه این برنامه رخ داد، مخالف صریح فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ حرمت مسوولان نظام بود و با سیاست های کلی شبکه چهار، مبنی بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت.

به همین منظور شبکه چهار وظیفه خود می‌داند که از سخنان نادرست مهمان برنامه تبری جوید و صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملی و شبکه چهار در توسعه گفتگوی مومنانه، منصفانه و مودبانه می‌داند.امیدواریم دیگر شاهد چنین رفتارهایی از سوی مهمانان برنامه‌های زنده نباشیم تا خدای ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف های فکری و اجتماعی بیش از این نگرد.

در این میانه نکته مهم آنکه همان طور که بارها اعلام شده، مسوولیت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چیزی که مجری برنامه به درستی صراحتا در پایان برنامه بر آن تاکید کرد و مدیران و برنامه سازان پیش از برنامه همواره  کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعایت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصیه کرده و می کنند. این صحبت ها نه تنها مورد تایید رسانه ملی نیست، بلکه آن را مغایر فضای نقد منصفانه و اخلاقی می داند.
قطعا سخنان حجت الاسلام جهان بزرگی خلاف مصالح کشور و منویات رهبر انقلاب (مدظله العالی) است و می‌بایست آن را جبران کنند تا ابزاری در دست دشمنان قسم خورده این نظام مقدس نشود.»

در ادامه فیلم این برنامه پرحاشیه را می بینید:

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار