کد خبر: ۱۵۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳
نخست‌وزیر عراق به دنبال انفجارهای دیروز بغداد، شماری از فرماندهان را برکنار و تأکید کرد که انتقام خون عراقی‌ها را خواهد گرفت.

به گزار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق همزمان با تعییر در پست‌های امنیتی بعد از انفجارهای خونین بغداد به مسببان این انفجارها هشدار داد. 

او بامداد جمعه گفت: «پاسخ ما به کسانی که خون پاک عراقی‌ها را ریخته‌اند، سخت و ویرانگر خواهد بود».

در جریان دو انفجار دیروز (پنجشنبه) در شهر بغداد، ۳۲ نفر از شهروندان کشته و ۱۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. دو فرد انتحاری که گفته می‌شود از اتباع عربستان سعودی بودند، خود را در میان کسبه بازار محلی منفجر کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق بعد از انفجارهای بغداد در نشست فوق‌العاده با حضور فرماندهان دستگاه‌های امنیتی شرکت کرد و در واکنش به این حادثه امنیتی شماری را از پست‌های خود برکنار کرد.

رسانه‌های عراقی از این تغییرات و عزل و نصب‌های مصطفی الکاظمی به «تغییرات بزرگ در دستگاه‌های امنیتی» یاد می‌کنند.

نخست وزیر عراق در حکمی سرلشکر «عامر صدام»، معاون وزیر کشور در امور اطلاعاتی را برکنار و به جای او سرلشکر «احمد ابو رغیف» را به جای او منصوب کرد.

او همچنین در حکمی دیگر، «عبدالکریم عبدالفاضل»، مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور را برکنار و جانشین رئیس دستگاه امنیت ملی را مأمور رسیدگی به اداره «خلیة الصقور» (نیروهای ویژه ضد تروریسم» کرد و این اداره را زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسح برد که کاظمی خود سمت فرمانده کل است.

به گزارش بغداد الیوم به نقل از «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای عراق، نخست وزیر عراق همچنین فرمانده پلیس فدرال عراق را از سمت خود برکنار و «رائد شاکر جودت» را به عنوان این سمت تعیین کرد.

مصطفی الکاظمی که خود پیشتر رئیس اطلاعات عراق بود، «باسم مجید»، فرمانده بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد را از سمت خود برکنار کرده است.

انفجارهای تروریستی دیروز بغداد با توجه به حجم تلفات و زخمی‌ها طی سه سال گذشته که خلافت خودخوانده داعش در این کشور برچیده شده، بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار