کد خبر: ۱۵۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
گردش مالی در فوتبال ما زیاد است اما برای سیستم VAR پول نداریم یا حداقل این‌طور ادعا می‌کنند اما آقایان بدانید باید با علم روز همگام شویم تا فوتبال کشورمان هم رشد کند و این مهم با ورود هرچه زودتر این سیستم به فوتبال کشورمان میسر خواهد شد.

خبرورزشیمحمود احمدی؛ از زیبایی و هیجان فوتبال هر چه بگوییم کم است. این رشته ورزشی آنقدر در دل ورزش‌دوستان جا باز کرده که پیر و جوان و خرد و کلان آن را پیگیری می‌کنند؛ حتی زیبایی‌های این ورزش آنقدر زیاد است که توانسته سرمایه‌گذاران زیادی را به سرمایه‌گذاری در این رشته ورزشی ترغیب کند و آن را به یک صنعت پولساز تبدیل کرده است اما همین زیبایی‌ها و هیجان می‌تواند با یک تصمیم اشتباه از سوی داوران به حداقل رسیده و با روح و روان بازیکن، مربی و هوادار بازی کند. فوتبال ورزش لحظه‌هاست و بازیکنان در زمین مسابقه باید در لحظه بهترین تصمیم را اتخاذ کنند تا شادی را به مربیان، هواداران و هم‌تیمی‌های خود هدیه دهند. در این میان داوران هم باید بهترین تصمیمات را اتخاذ کنند تا زحمات یک تیم به هدر نرود و از هیجان بازی کاسته نشود. دنیای فوتبال برای اینکه حق تیمی ضایع نشود و اشتباهات داوران به حداقل برسد ابتدا به استفاده از داوران پشت دروازه روی آورد و مدتی بعد به خاطر ناکارآمدی این داوران سیستم VAR را جانشین آن کرد، سیستمی که موافقان و مخالفان خود را دارد اما فوتبال کشور ما مدتی است که دوباره به استفاده از داوران پشت دروازه رو آورده و دلیل آن هم نبود سیستم VAR است. مدیران فوتبال به خاطر هزینه زیاد این سیستم هنوز زیر بار استفاده از آن نرفته‌اند و همین موضوع صدای اکثر تیم‌ها را درآورده است. 

اما واقعاً وظیفه داوران پشت دروازه چیست؟ وظیفه این داوران این است که اشتباهات داور وسط در محوطه جریمه را به حداقل رسانده و به او بابت تصمیمات جلوی دروازه کمک کنند، کمکی که تا به حال از داوران پشت دروازه در لیگ بیستم شاهد نبوده‌ایم و هرچه هست تأیید سوت داوران وسط است حتی به اشتباه! اگر قرار است داوران وسط اشتباه کنند و داوران پشت دروازه تأیید، پس چه نیازی به آنها داریم؟ اگر قرار است این داوران که زحمت خود را هم می‌کشند، هیچ نقشی در تصمیمات داوران وسط نداشته باشند پس همان بهتر که از آنها استفاده نکنیم. در بازی پرسپولیس- فولاد بعد از اینکه زاهدی‌فر برخورد توپ به کنعانی‌زادگان را خطای هند تشخیص داد و به اشتباه اعلام پنالتی کرد متأسفانه داور پشت دروازه هم این تصمیم اشتباه را تأیید کرد و دلیل آن یا ندیدن صحنه بود یا...  

البته داوران پشت دروازه در یکی، دوتا بازی در لیگ بیستم به کمک داور وسط آمده‌اند اما در اکثر مسابقات آنها با تأیید تصمیم اشتباه داور نه تنها کمکی به روند داوری نکرده‌اند بلکه باعث بروز حاشیه‌هایی هم شدند؛ مثل بازی پرسپولیس - فولاد که تصمیم اشتباه زاهدی‌فر را داور خط هم تأیید کرد و روح و روان مدافع پرسپولیس را به هم ریخت و حاشیه‌های فراوانی هم در کنار خط بین مربیان دو تیم رقم زد. 

گردش مالی در فوتبال ما زیاد است اما برای سیستم VAR پول نداریم یا حداقل این‌طور ادعا می‌کنند اما آقایان بدانید باید با علم روز همگام شویم تا فوتبال کشورمان هم رشد کند و این مهم با ورود هرچه زودتر این سیستم به فوتبال کشورمان میسر خواهد شد. آقایان بیایید قسمتی از پولی که در این فوتبال هزینه می‌شود و کم هم نیست را به ورود سیستم VAR اختصاص دهید تا کمتر شاهد حاشیه‌هایی که به خاطر تصمیمات اشتباه داوران بروز می‌کند، باشیم. سیستم VAR نیاز امروز فوتبال کشورمان است همان‌طور که فوتبال دنیا از آن استفاده می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار