کد خبر: ۱۵۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۶
رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به اتهام تشویق به خشونت و درگیری به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بدون مشخص کردن زمان جلسه رای‌گیری برای استیضاح ترامپ در مجلس سنا، گفت که طرح این استیضاح به زودی در مجلس سنا به رای گذاشته می‎شود.

وی که در جمع خبرگاران این اظهارات را مطرح می‌کرد، افزود: «با مسئولان ذی ربط درباره زمان آمادگی سنا برای برگزاری جلسه رای گیری درباره محاکمه رئیس جمهور سابق، رایزنی خواهم کرد».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفت که احتمالا پرونده عزل ترامپ روز جمعه تقدیم مجلس سنا شود.

چهارشنبه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در رابطه به حمله طرفداران او به ساختمان کنگره را تصویب کرد.

با رأی مجلس نمایندگان به استیضاح، در مرحله بعدی، قرار است استیضاح به مجلس سنا برود و در آنجا هم بر سر آن رأی‌گیری شود. در این مجلس عزل رئیس‌جمهور منوط به موافقت دست‌کم دوسوم سناتورها (67 نفر) با استیضاح است.

بدین ترتیب طرح استیضاح دونالد ترامپ چهارشنبه‌شب به‌وقت محلی در صحن مجلس نمایندگان آمریکا به رأی عمومی گذاشته و تصویب شده است و به مجلس سنا ارسال می‌شود و در آنجا دادگاه استیضاح و یا محاکمه علیه رئیس‌جمهور آمریکا تشکیل خواهد شد.

در صورت تأیید استیضاح در مجلس سنا توسط دست‌کم 67 سناتور از مجموع 100 سناتور مجلس سنا، رئیس‌جمهور از مقام خود عزل خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار