کد خبر: ۱۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر درخواست جذب 25 هزار نیروی سرایدار نیز داده شده است که پس از اخذ مجوزهای قانونی این کار انجام می شود. در عین حال تبدیل وضعیت نیروهای سرایداری نیز به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش نیازمند نیروهای جایگزین است.

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پروژه‌های آموزشی در شهرستان شادگان گفت: همه کشورها تلاش می‌کنند تا برای رسیدن به استقلال و توسعه، دانایی‌های خود را بالا ببرند؛ در حقیقت توانمند سازی یک دغدغه عمومی برای تحقق اهداف و آرمان‌های یک کشور است و برای توانمند شدن هیچ راهی اصیل‌تر از مدرسه نیست.

وی افزود: مدرسه جایگاه توانمندی یک ملت و معتبرترین جایگاه برای تحول سازنده در یک کشور است و اگر کشوری تمامی مظاهر توسعه را داشته باشد ولی از نیروی انسانی متخصص و توانمند برخوردار نباشد، نمی تواند در مسیر توسعه قرار بگیرد. بهره‌مندی از فضاهای آموزشی امن و استاندارد از شروط لازم برای جاری شدن دانایی و آگاهی یافتن در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال با اشاره به تلاش‌هایی که طی یک سال اخیر در وزارت آموزش و پرورش برای رفع معضل کمبود معلم صورت گرفت، گفت: طی سال جاری آموزش و پرورش بیشترین جذب نیرو را در  10 سال گذشته تجربه کرد و هیچگونه کوتاهی در جذب نیرو صورت نگرفت؛ در عین حال ورودی نیرو به آموزش و پرورش بر اساس قانون صورت می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از روش های جذب نیرو در آموزش و پرورش از طریق کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان است که امسال  20 هزار نفر از این طریق وارد آموزش و پرورش شدند. همچنین پذیرفته شدن در آزمون دستگاه‌های اجرایی با عنوان ماده 28 از دیگر روش‌های جذب نیرو است که امسال از طریق ماده 28 نیز 28 هزار نیروی آموزشی جذب آموزش و پرورش شدند.

حاجی میرزایی افزود: سومین روش جذب نیرو در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت آموزش دهندگان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی و نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی است. این نیروها در حال حاضر حدود 100 هزار نفر هستند که ضوابط استخدامی آنها را، قانون بر اساس امتیازات اکتسابی مشخص کرده است و امسال مجوز 25 هزار و 500 نیرو از بین این افراد داده شده است و مابقی نیز به تدریج بر اساس امتیاز جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درخواست جذب 25 هزار نیروی سرایدار نیز داده شده است که پس از اخذ مجوزهای قانونی این کار انجام می شود. در عین حال تبدیل وضعیت نیروهای سرایداری نیز به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش نیازمند نیروهای جایگزین است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه هنوز برخی دانش آموزان برای حضور در آموزش های مجازی از داشتن تبلت بی بهره هستند، بیان کرد: حدود 3.5 میلیون نفر از این دانش‌آموزان شناسایی شده‌اند که در حال حاضر آموزش آنها از طریق آموزش‌های حضوری، آموزش از طریق صدا و سیما و بسته‌های آموزشی در حال انجام است و امیدواریم با کمک و یاری خیرین بتوانیم به نیاز آنان برای داشتن این وسیله ارتباطی پاسخ دهیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار