کد خبر: ۱۵۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد
شاهرخی گفت: میزان بازگشت معتادان متجاهر به پاتوق‌ها نسبت به شرایط گذشته کاهش پیدا کرده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره آخرین اخبار از جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران، اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف کمیته ماده ۱۶، از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار معتاد متجاهر در سطح استان تهران جمع آوری شده است و این تعداد ۴۰ درصد معتادان متجاهر سطح کشور است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان کرد: حدود ۵۰۰ نفر از معتادانی که جمع آوری شده اند تست کرونایشان مثبت شده است و در استان تهران فقط یک مورد فوتی داشتیم و یکی از معتادان متجاهری که کرونا داشت بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرد.

وی با تاکید بر اینکه جمع آوری معتادان متجاهر با شیوع کرونا متوقف نشده است، گفت: میزان بازگشت به پاتوق‌ها نسبت به شرایط گذشته کاهش پیدا کرده است چراکه با راه اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی، علاوه بر درمان اعتیاد معتادان بر روی حرفه آموزی و اشتغال‌ها آن‌ها بازگشتشان را به مصرف مواد کاهش می‌دهیم.

شاهرخی با بیان اینکه با رویکرد جدیدی در مراکز جامع درمان و بازتوانی در پیش گرفته ایم در آینده با بازگشت به مصرف مواد را کاهش می‌دهیم، افزود: این رویکرد از درمان سنتی بهتر خواهد بود و باعث می‌شود بعد از ترخیص معتادان از مراکز، دیگر در سطح شهر شاهد حضور معتادان نباشیم، اما اجرای این رویکرد زمان بر خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار