کد خبر: ۱۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
وزیر نفت گفت: دشمنان می‌خواستند صادرات‌ نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم‌ شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد بر جگرشان‌ گذاشتیم.

داغ صفر شدن صادرات نفت بر جگر دشمنان ایران ماند

بیژن زنگنه، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه رسمی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: ترامپ و پمپئو به زباله‌دان‌ تاریخ پیوستند، اما ما زنده‌ایم و با امید بیشتر برای ساختن‌ کشورمان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: دشمنان می‌خواستند صادرات‌ نفت ما را به صفر برسانند، اما با فداکاری همکارانمان، بالاترین رکوردهای صادرات فرآورده‌های نفتی را در دوران تحریم‌ شکستیم و داغ این را که صادرات نفت به صفر برسد بر جگرشان‌ گذاشتیم.

وزیر نفت تصریح کرد: تلاش سازندگان و خون رزمندگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ارزشی برابر دارد؛ همه گیری کرونا از اسفند سال گذشته امکان بهره برداری و تولید نفت و گاز را متوقف کرد اما زندگی مردم باید ادامه پیدا می کرد و با توقف تولید نفت و گاز زندگی متوقف می شد.  

وی ادامه داد: اصل را بر این گذاشتیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان تولید نفت را متوقف نکنیم و از اسفند ماه کارگروهی تشکیل شد و دستورالعمل هایی ابلاغ کردیم که اثر موفقی داشت؛   ابتدا ۲۰ روز اجرای طرح ها را متوقف کردیم؛  اما بعد از آن شروع به کار کردند.  

وزیر نفت با بیان اینکه "ملی شدن نفت تنها با تکمیل توانمندی در ارکان این صنعت واقعی می شود"، گفت: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن صنعت نفت فعال کردن شرکت های اکتشاف و تولید نفت است که اگر فعال شوند و کار کنند همه بخش ها فعال خواهند شد زیرا این شرکت ها مولد و محرک تقاضا هستند؛ این شرکت ها می توانند مولد ده ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند.  

وی افزود: اگر شرکتی تجهیزاتی ساخت اما نتوانست بفروشد ما آن را می خریم؛ همچنین در این مدت گواهی کیفیت را توسط یک مرجع ایرانی صادر کردیم و این موضوع توسعه پیدا می کند.  

وزیر نفت خاطرنشان کرد: ۱۰ گروه خانواده کالایی پرمصرف در صنعت نفت تعریف کردیم؛ در ماشین های دوار توسعه خوبی اتفاق افتاده اما همچنان جای کار دارد و حمایت از شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای EPC و EPD در جریان است و تاکنون ۳ میلیارد دلار قرارداد برای ۲۶ میدان به امضا رسیده که ۷۰ درصد از تجهیزات از شرکت های داخلی تامین می شود.

زنگنه با بیان اینکه "صرفه جویی در مصرف سوخت باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد"، گفت: بالاترین رقم های افزایش تولید را داشتیم اما رشد مصرف ۱۵ درصدی در استان تهران و ۱۲ درصدی در کل کشور را کسی نمی تواند پاسخ دهد.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار