کد خبر: ۱۵۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷
‌جبرائیلی:
رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید منافع خصوصی و بنگاه‌های کوچک خود را با بنگاه‌های کشور‌های همسایه گره بزنیم تا اراده‌ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید یاسر جبرائیلی در جمع فعالان فضای مجازی تبریز اظهار داشت: اگر بایدن عاشق برجام بود در روز اول که ۱۷ فرمان بازگشت به قرارداد‌های بین‌المللی را صادر کرد، فرمان بازگشت به برجام را هم صادر می‌کرد.

وی افزود: کسانی که به بایدن عشق می‌ورزند، نمی‌خواهند اشتراک نظر دو حزب آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی را درک کنند. دوگانه مقاومت و مذاکره به تاریخ پیوسته است و دولت بعدی از هر طیفی که باشد، رویکرد دولت فعلی را طی نخواهد کرد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بایدن هم در خصوص ایران راه ترامپ را ادامه خواهد داد تصریح کرد: علاوه بر بیماری غربزدگی، بیماری غرب‌هراسی نیز داریم که نمی‌گذارد واقعیات جامعه آمریکا دیده شود.

وی ادامه داد: واقعیات آمریکا نشان می‌دهد دولت بایدن روی ثبات نخواهد دید، اما خودسانسوری ما درباره واقعیات ایالات متحده، از آمریکا کدخدا ساخته است و ما مسئله تحریم را در بستر دولتی نخواهیم توانست حل کنیم، ما باید منافع خصوصی و بنگاه‌های کوچک خود را با بنگاه‌های کشور‌های همسایه گره بزنیم تا اراده‌ای برای تحریم وجود نداشته باشد.

جبرائیلی در خصوص ضرورت توجه به ظرفیت علمی و اجرایی جوانان در کشور ابراز کرد: هم‌اکنون در رودبار و قزوین با فرآیندی جدید نهاده‌های ارزان دامی تولید و قیمت گوشت گوسفند بعد از ذبح حدود ۲۰ هزار تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این فرآیند فراگیر شود، کشور از واردات چندین میلیارد دلاری نهاده‌ها بی‌نیاز خواهد شد، اما تحقق فراگیر چنین ظرفیت‌هایی به دولت جوان نیازمند است.

جبرائیلی اضافه کرد: شهر تبریز در سال گذشته ۱۲۰ میلیون دلار صادرات داشته و هیچ مشکلی هم برای وارد کردن پول خود نداشته است، این‌گونه ظرفیت‌ها باید تقویت شود. ایده دولت جوان حزب‌اللهی برای گذار از فرمان آتش به‌اختیاری صادر شده است.

وی گفت: فرمان آتش به‌اختیار در دوره‌ای صادر شد که مرکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری دچار اختلال بود، دولت جوان حزب‌اللهی، جریان آتش به‌اختیار را سازماندهی می‌کند و مرکز تصمیم‌سازی را از اختلال نجات می‌دهد و تا زمانی که نسل اول و دوم انقلاب اراده‌ای نداشته باشند، دولت جوان حزب‌اللهی شکل نخواهد گرفت.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: در بیانیه گام دوم، چهل بار واژه جوان به‌کار برده شده است و نشان می‌دهد که جریان جوان حزب‌اللهی، لازمه چهل‌ساله بعدی انقلاب است. رهبری واقعاً نگران هدررفت سرمایه اجتماعی جوانان هستند.

وی افزود: نقطه مقابل دولت جوان حزب‌اللهی، دولت پیر ناکارآمد لیبرال است البته پیشکسوتان سرحالِ کارآمد نقطه مقابل دولت جوان نیستند، در مسیر تحقق دولت جوان باید چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مهم به‌طور مستمر احصا و شناسایی شود.

جبرائیلی در پایان گفت: ما در مرکز ارزیابی و تحقق سیاست‌های کلی، به‌طور مستمر درحال شناسایی مسائل و ارائه راهکار هستیم.

انتهای پیام/ف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار