کد خبر: ۱۵۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: متاسفانه مراسم عزاداری، عروسی، تشییع جنازه و...بدون در نظر گرفتن شرایط پرخطر شهرستان همچنان برگزار می گردد.

محمد میرزاپور امرو در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهر تعداد کل موارد  ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر را 5 هزار و 163 نفر اعلام کرد که از این تعداد 4 هزار و 458  شهری و ۷۰۵ نفر روستایی است.

وی افزود: کل فوتی متاسفانه استفاده از ماسک در سطح شهرستان بخصوص در اماکن عمومی  به شدت کاهش پیدا کرده است.

میرزاپور تاکید کرد: شرایط کرونایی اهر به شدت شکننده است و هر تجمعی باعث افزایش مبتلایان خواهد شد.

وی با هشدار به خانواده ها به واسطه شرکت در مراسمات مختلف در افزود: متاسفانه مراسم های مختلف مانند عزاداری، عروسی، تشییع جنازه و...بدون در نظر گرفتن شرایط پرخطر در این روزها در شهرستان برگزار می گردد.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا به شهروندان توصیه کرد که در صورت وجود هرگونه علائم سرماخوردگی، اختلال بویایی یا چشایی، سردرد و بدن درد و...با نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود تماس بگیرند

وی همچنین از مادران باردار، افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت، افراد بالای ۶۵ سال و افراد مبتلا به چاقی خواست تا کنترل ویروس کرونا از تردد غیرضرور و حضور در تجمعات اکیدا خودداری کنند.

میرزاپور یادآور شد: ۴۸ درصد موارد فوتی  دیماه مبتلا به فشار خون، ۲۶ درصد مبتلا به دیابت  و ۱۰ درصد مبتلا به چاقی شدید بوده اند.

این مقام ارشد بهداشت و درمان  در شهرستان اهر یادآور شد: ۳۰ درصد فوت شدگان دی ماه این شهرستان، ساکن روستا و ۷۰ درصد ساکن شهر بوده اند که درصد فوت روستائیان در دیماه نسبت به ماههای قبل افزایش محسوسی داشته است که برخی از علل آن خود درمانی و استفاده از درمان های غیراستاندارد و مراجعه دیرهنگام به پزشک است.

انتهای پیام/60003

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار