کد خبر: ۱۵۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه بازگشت به توافق هسته ای کافی نیست و باید توافق جدیدی در خصوص مسائل دفاعی و غیره با کشورمان شکل بگیرد، گفت: صحبت از بازگشت ایران به برجام صرفا جنگ روانی است که غربی ها راه انداخته اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این راهبرد طی چند مدت گذشته از سوی اروپایی ها مطرح شده و بر این اساس مشاهده می شود که وزیر پیشنهادی بایدن برای امور خاجه آمریکا نیز تاکید کرده برای بازگشت کشورش به توافقنامه برجام، ایران نیز باید بازگردد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از معاهده برجام خارج نشده است، ادامه داد: به عبارتی می توان اذعان کرد پنج گام کاهش تعهدات هسته ای بر اساس بند 36 برجام و مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها که از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده نیز در راستای مفاد برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی حاضر در برجام به خوبی می دانند که ایران از توافقنامه خارج نشده بلکه چنین اظهارنظرهایی برای طرح موضوعات جدید ذیل برنامه جامع اقدامات مشترک است./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار