کد خبر: ۱۵۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

سلامت نیوز: شواهدی که از تحقیقات جدید به دست آمده نشان می دهد که شیر مادرانی که به کرونا مبتلا شده اند حاوی آنتی بادی کرونا بوده و می تواند واکنش سیستم ایمنی بدن نوزاد را نسبت به کرونا فعال سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، پژوهشگران در پروژه تحقیقاتی جدید خود در حال بررسی این مسئله هستند که آیا آنتی بادی های موجود در شیر مادر می تواند به مبارزه و درمان موارد شدید کووید ۱۹ کمک کند؟ یا خیر.
دکتر لورا وارد (Laura Ward)، متخصص مغز و اعصاب مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سین سیناتی ایالات متحده آمریکا در این رابطه گفت: این تحقیق هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد شیر مادر مبتلا شده به کرونا حاوی آنتی بادی بوده و می تواند به محافظت بدن از مشکلات دستگاه تنفسی خفیف کمک کند. از نظر منطقی اینکه تغذیه نوزاد با شیر مادر، وی را از ویروس کرونا محافظت می کند، صحیح است.
در ضمن این تحقیق جدید به مادرانی که دارای نوزاده بوده و به تازگی به کرونا مبتلا شده اند، این اطمینان را می دهد که می توانند با رعایت نکات بهداشتی به نوزاد خود شیر دهند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر آن، این گروه از مادران با شیردهی به نوزاد خود به نوعی وی را واکسینه می کنند چرا که آنتی بادی مادر در شیرش نیز وجود داشته و تغذیه از این طریق باعث واکنش سیستم ایمنی بدن نوزاد شده و آن را فعال می کند.

در این میان گروهی از مادرانی که امکان شیردهی به نوزاد خود را ندارند از پزشکان در مورد استفاده از شیر اهدایی مادرانی که دارای آنتی بادی کرونا هستند، سوال کرد.

پاسخ پزشکان در این رابطه این است که استفاده از شیر اهدایی می تواند برای نوزادانی که از شیر مادر محروم هستند مفید واقع شود اما این نکته نیز قابل توجه است که باکتری ها و ویروس ها از طریق شیر مادر نیز قابل انتقال هستند، به همین دلیل برخی از پزشکان گزینه شیر اهدایی را به ویژه در مورد اشخاصی که هیچ شناختی در مورد آنها ندارید، توصیه نمی کنند.

دکتر جنیفر مک کالریستر (Jennifer McCallister) از دیگر پزشکان بیمارستان کودکان سین سیناتی در این رابطه تاکید کرد که استفاده از شیر اهدایی از طریق مادران ناشناس ممکن است بسیار خطرناک باشد چرا که باکتری ها و ویروس ها می توانند از طریق شیر نیز منتقل شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار